Przeczytaj także: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle. Jedyną jej wadą jest cena
Właściwości jezdneKonstrukcję przedniego zawieszenia kół (opartą na kolumnach McPhersona) oraz tylną belkę skrętną, Honda Civic Tourer dzieli z hatchbackiem. Tylne zawieszenie japońskiego kombi zostało oparte na systemie adaptacyjnych amortyzatorów. Pozwala on na dostosowanie pracy amortyzatorów do warunków jazdy, co oczywiście pozytywnie wpływa na komfort podróżowania. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jego pracy: standardowy, komfortowy lub dynamiczny.
To tak naprawdę kluczowa zmiana w porównaniu do hatchbacka. Kombi wydaje się być nieco bardziej komfortowe, choć mniej zwinne – coś za coś. To jednak nie zmienia faktu, że Civic Tourer prowadzi się pewnie i przewidywalnie zarazem. Więcej będziemy mogli napisać dopiero po przeprowadzeniu pełnego testu.
Ceny
Civic Tourer będzie dostępny w pięciu wersjach wyposażeniowych: S, Comfort, Sport, Lifestyle i Executive. Ceny podstawowego wariantu „S” z dieslem pod maską zaczynają się od 87 500 zł (wyposażenie: 16-calowe alufelgi, 6 poduszek powietrznych, system monitorowania ciśnienia w oponach, elektrycznie regulowane wszystkie szyby, relingi dachowe w kolorze czarnym, LED-owe światła do jazdy dziennej). W przypadku jednostki benzynowej podstawą jest wersja Comfort za 81 400 zł (wyposażenie obejmuje wszystko to, co w „S” plus: roletę w bagażniku, automatyczną klimatyzację, tempomat, tylną wycieraczkę, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, schowek pod podłogą bagażnika, radio CD/MP3 z 4 głośnikami oraz sterowanie radiem w kierownicy). Najdroższą wersją z silnikiem benzynowym jest oczywiście Executive za 99 400 zł. Ofertę zamyka jednak diesel zintegrowany z takim samym wyposażeniem, na którego trzeba wyłożyć 110 700 zł. W tym przypadku lista udogodnień jest bardzo długa, m.in.: system automatycznych świateł drogowych, aluminiowe nakładki pedałów, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z przodu i tyłu, podgrzewane przednie siedzenia, system Audio Premium z 8 głośnikami, przyciemniane szyby tylne, relingi dachowe barwy srebrnej, biksenonowe światła, system dostępu bezkluczykowego, skórzana tapicerka, elektryczne regulowane podparcie lędźwiowe fotela kierowcy i pasażera oraz podparcie boczne fotela kierowcy.
Civic Tourer 1,8 i-VTEC:
- Comfort (81 400 zł)
- Sport (81 600 zł)
- Lifestyle (91 700 zł)
- Executive (99 400 zł)
Civic Tourer 1,6 i-DTEC:
- S (87 500 zł)
- Comfort (92 700 zł)
- Sport (97 400 zł)
- Lifestyle (103 000 zł)
- Executive (110 700 zł)
Podsumowanie
Honda Civic Tourer bez wątpienia osiągnie sukces rynkowy. To nie tylko ładne, ale także praktyczne auto, które sprawdzi się w roli przyjaciela rodziny. Według nas klienci będą decydować się najczęściej na odmianę Comfort z silnikiem 1.8 i-VTEC. A co z dieslem? Jest świetny, ale 10 tysięcy dopłaty może niektórych odstraszyć. Jeśli jednak ktoś ma na tyle gruby portfel, warto postawić na wersję z silnikiem wysokoprężnym.
Przeczytaj także:
Nietuzinkowa Honda Civic Tourer

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Honda Civic Tourer, Honda Civic, Honda, samochody, nowe modele samochodów, kombi
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)