Volkswagen Passat 1.4 TSI i 160 koni mechanicznych
2014-02-11 12:51
Przeczytaj także: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line
Przekazanie mocy następuje poprzez poprawny 6-biegowy „manual”, o którym ciężko powiedzieć coś więcej. Jednakże w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym Volkswagenem Passatem jeździ się pewnie i komfortowo. I to niezależnie od prędkości z jaką się poruszamy. To jednak nie dziwi, jeśli ten model określa się mianem limuzyny. Zawieszenie zestrojony jest pod ten termin i potrzeby takich aut. W skrócie jest wygodnie, ale za bardzo nie buja.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat 1.4 TSI - silnik
Okiem przedsiębiorcy
VW Passat z prezentowanym silnikiem kosztuje prawie 100 tysięcy złotych. Taką cenę tłumaczą dodatkowe opcje, w które wyposażony był ten konkretny egzemplarz. Bazowo, ceny zaczynają się od kwoty 83 tysięcy złotych. Czy dopłacanie tych kilkunastu tysięcy ma sens? Owszem! Wystarczy popatrzyć na dane dotyczące spalania. W naszym teście wyniosło około 7 l/100 km uśredniając trasy miejskie i pozamiejskie oraz autostradowe. Jest to bardzo dobry wynik jak na tak spory samochód. Zasięg baku to ponad 900 kilometrów.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Passat 1.4 TSI - bok
Puentując silnik o pojemności 1.4 litra z turbosprężarką obronił się wyśmienicie. Niedowiarkom polecam jazdy próbne, aby sami przekonali się na własnej skórze, że tak małolitrażowe motory przy takich wymiarach auta mają sens. Technika poszła niesamowicie do przodu i takie wysilenie silnika nie jest czymś karygodnym. Dzięki temu taki wybór to niesamowity kompromis pomiędzy osiąganiem, spalaniem a elastycznością i komfortem podróży. Te ważne cechy samochodu sprawiają, że taka wersja Passata jeździ doskonale i jest godna polecenia.
Przeczytaj także:
Volkswagen Passat 1.5 TSI mHEV DSG Elegance
1 2
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)