Peugeot 308 1.6 THP Allure odbuduje zaufanie?
2014-01-21 10:04
Peugeot 308 1.6 THP Allure © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 GT, czyli wysoka jakość i oszczędność
Na zewnątrz…Ameryki, po raz „enty” odkrywać nie będziemy. Pracując nad modelem 308 konstruktorzy PSA wyraźnie zapatrzyli się na VW Golfa. I 308 jest „golfopodobny”. Ale to akurat nie jest zarzut. Golf to klasyka, a nowy francuski kompakt ma szansę stać się modelem, dla koncernu, wolumenowym.
W odróżnieniu od poprzedniego wcielenia, prezentowany Peugeot nie jest tak, hmm… charakterystyczny. Zniknęła wielka „morda”, pojawiły się za to naprawdę ładne reflektory z diodami LED do jazdy dziennej i dzielony grill. Jego górna część dostała ładną, srebrną, okalającą ją listwę. Ta dolna, większa, choć nie została wyróżniona przez designerów, nadaje autu drapieżnego, sportowego sznytu.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - przód
Za słupkiem C jest sporo wspomnianego już wyżej Golfa i trochę modeli 208 i 2008. Bardzo często taki misz-masz oznacza designerską katastrofę. Tym razem, naprawdę się udało. Ba, wyszło lepiej niż można było podejrzewać.
Ogólnie rzecz ujmując, auto sprawia bardzo dobre wrażenie. W odróżnieniu od mocno udziwnionego poprzednika, jest adresowane do zdecydowanie szerszej grupy odbiorców. I chyba o to koncernowi chodziło.
… i wewnątrz
Wnętrze też przeszło prawdziwą metamorfozę, by nie rzec rewolucję. Znak rozpoznawczy nowego 308 to i-Cockpit, w którym postawiono na wysoką jakość, prostotę i minimalizm. W porównaniu z poprzednikiem, jest więc zupełnie inaczej. I ładniej, i bardziej elegancko, i… nowocześniej. W oczu rzuca się sporej wielkości wyświetlacz przypominający nieco tablet.
To poprzez ów tablet steruje się wszystkimi funkcjami życiowymi auta. Wyświetlacz jest oczywiście dotykowy, doskonale wkomponowany w deskę i… ma tylko jeden minus. Okropnie skomplikowany interfejs. Przyznam szczerze, że po raz pierwszy od dawna, by rozgryźć owy wyświetlacz, musiałem sięgnąć do instrukcji obsługi auta. Ta na szczęście jest napisana prosto i przystępnie – nawet antytalent informatyczny zrozumie…
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - deska
Wyjątkowej urody są za to zegary. Zarówno ich wkomponowanie w panel przedni jak i to, jak wyglądają, zrobiło na mnie spore wrażenie. Mówiąc krótko, stylistyczne cacuszko! Na uwagę zasługuje również nagłośnienie. W testowym egzemplarzu grał sprzęt firmy Denon. Jeżeli więc znudzi nam się słuchanie ładnie brzmiącego silnika, zalecam włączenie sprzętu grającego. Też miło posłuchać…
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - fotele
Fotele i tylna kanapa „trzystaÓsemki” są tyleż wygodne, co ergonomiczne. A dostęp do nich – bezproblemowy. Podobnie zresztą, jak do bagażnika, do którego możemy zmieścić akceptowalne 420 litrów wszelkiego rodzaju pakunków.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.6 THP Allure - bagażnik
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)