Branża TSL 2013-2014
2014-01-16 10:30
Przeczytaj także: Branża TSL - zmiany w przepisach
Coraz cięższy ładunek
Postępującym trendem na rynku TSL jest zwiększająca się liczba zamówień ładunków cięższych niż standardowe 24 tony, co jest wynikiem optymalizacji kosztów w wielu branżach. Niektórzy producenci zwiększyli ładowność palety średnio o 20%, co powoduje nie tylko zwiększenie objętości, ale również wagi całego ładunku. Jest to szczególnie zauważalne w branży producentów napojów.
Rynkowy standard dla pojazdów ciężarowych w Polsce to ok. 24 tony, lekka naczepa pozwala na przewóz ładunku nawet do 26 ton.
„Kluczem do rozwoju są trafne rozwiązania problemów współczesnego klienta. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów zainwestowaliśmy w lekkie naczepy, które pozwalają na przewóz coraz cięższych ładunków. W roku 2013 do naszej floty zostały wprowadzone naczepy typu Mega BERGERecotrail, które dają możliwość przewozu ładunku cięższego od standardowego nawet o 2 tony.” – SKAT Transport.
CO CZEKA BRANŻĘ TSL W 2014 ROKU:
- Narastająca konkurencja – w dalszym ciągu nasilać się będzie cenowa walka o klienta, ale świadomość jakości usługi pośród grup klientów również się zwiększy. W związku z rozwojem Polskiego eksportu transport towarów będzie musiał stać jeszcze wydajniejszy i szybszy. Transport międzynarodowy będzie się rozwijał, a co za tym idzie dużą przewagą konkurencyjną będzie stanowiła usługa efektywnego transportu intermodalnego.
- Walka o coraz szybsze dostawy – czas w 2014 roku będzie ulegał skróceniu. Coraz lepsza infrastruktura dróg krajowych oraz umiejętne zarządzaniem łańcuchami dostaw przełożą na skrócenie terminów dostarczania ładunków.
- Wsparcie klientów w zakresie optymalizacji kosztów – branża TSL będzie pogłębiać swoją pozycję doradcy i partnera biznesowego. Usługi będą się indywidualizować i dopasowywać do potrzeb klienta. Wszelkie innowacje i inwestycje w rozwój technologii oraz nowoczesną flotę przełożą się na zwiększenie satysfakcji klientów.
- Inwestycje w podwyższanie kwalifikacji pracowników – nacisk zostanie położony na zwiększanie kwalifikacji kadry oraz specjalizację pracowników. Wysoko wykfalifikowani specjaliści z pewnością znajdą swoje miejsce na rynku. Opłacą się inwestycje w języki obce. Oprócz standardu, jakim jest język angielski, warto będzie inwestować w języki wschodnie.
- Utrzymanie wysokiej jakości usług – jakość oferowanych usług będzie coraz bardziej zależna od podjętych przez firmę inwestycji. To, co do niedawna stanowiło wartość dodaną oferty, dzisiaj jest już standardem
- Stałe inwestycje w systemy IT, usprawniające planowanie oraz zarządzanie transportem i spedycją, zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym – w roku 2014 branża będzie ulegała jeszcze większej technologizacji zarówno w zakresie wewnętrznych procesów biznesowych w firmie jak i optymalizacji zarządzania taborem i ładunkami.
- Inwestycje w ekologiczny tabor – unijne standardy emisji CO2 ulegają zaostrzeniu w związku z tym niezbędne są inwestycje w nowoczesny tabor oraz systemy informatyczne usprawniające elektroniczny obieg dokumentów i faktur.
- Rozwój transportu intermodalnego i multimodalnego – postępująca ekologizacja, globalizacja oraz ekonomizacja transportu to czynniki determinujące rozwój usług multimodalnych.
- Dalszy rozwój systemu dystrybucji - zwiększająca się konsumpcja, rozwój exportu, skrócenie czasu dostawy i optymalizacja kosztów, determinują zwiększone inwestycje w rozbudowę systemu dystrybucji.
![Jakie zmiany w prawie pomogłyby polskiej branży transportowej? Jakie zmiany w prawie pomogłyby polskiej branży transportowej?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/branza-transportowa/Jakie-zmiany-w-prawie-pomoglyby-polskiej-branzy-transportowej-260611-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)