eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneBranża TSL 2013-2014

Branża TSL 2013-2014

2014-01-16 10:30

Branża TSL 2013-2014

Branża TSL 2013-2014 © lassedesignen - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W roku 2013 rynek branży TSL nie zanotował istotnego wzrostu w stosunku do roku 2012. Większość firm walczyło o utrzymanie pozycji rynkowej a tylko nielicznym udało się zwiększyć udział w rynku. Rok 2013 był także okresem stabilizacji sprzedaży w stosunku do roku 2012, a zapotrzebowanie na rynku usług TSL w stosunku do roku poprzedniego pozostało na podobnym poziomie. Opłaty e-myto w coraz większej liczbie krajów, rosnące ceny serwisu, ubezpieczeń oraz nowe przepisy podatkowe - to czynniki, które wpłynęły na zwiększenie średniego kosztu operacyjnego.

Przeczytaj także: Branża TSL - zmiany w przepisach

Branżę transportową czekały nowe wyzwania, wynikające przede wszystkim z poszukiwania oszczędności i optymalizacji kosztów w wielu branżach. W skrajnych przypadkach, wzrost obciążeń firm transportowych spowodował przejście małych przewoźników do szarej strefy, co miało bezpośredni wpływ na destabilizację cen frachtów. Oprócz tego, dostawcy musieli się zmierzyć z narastającą konkurencją. Priorytetowym celem branży w roku 2013 był ciągły rozwój, poszerzanie i indywidualizowanie oferty, idące w parze ze wzrostem jakości usług. Ważny aspekt stanowiły również działania wpływające na usprawnienie obsługi klienta.

„Najważniejsza w dalszym ciągu jest jakość i terminowość usług, ale coraz większe znaczenie zaczął odgrywać szybki kontakt z klientem. Branża transportowa musiała wypracować rozwiązania, które pozwoliły na obniżenie kosztów i dostosowanie oferty do stale rosnących wymagań. Trafnym rozwiązaniem okazało się wprowadzenie usługi transportu intermodalnego. Jednym z ważnych elementów rozwoju były inwestycje w technologie usprawniające proces zarządzania flotą oraz obsługę klienta. Szanse pojawiły się także na polu specjalizacji pracowników. Do tej pory czekamy również na ujednolicenie e-myta, co stanowiłoby znaczne ułatwienie w fazie planowania kosztów.” – SKAT Transport.

Bacznie obserwując i analizując sytuację ekonomiczną w krajach europejskich można wysunąć tezę, że rynek się stabilizuje. Przepisy w strukturach krajów unijnych powoli, ale stopniowo zostają ujednolicane, infrastruktura drogowa z roku na rok wygląda coraz lepiej, a na rynku przybywa wykwalifikowanych pracowników. Ryzyko stanowi ciągły wzrost kosztów operacyjnych oraz zacięta walka cenowa pomiędzy konkurencją.

„Ostatnie lata przynoszą odnowienie poprzednich wartości większości wskaźników rynkowych, jednakże w wielu jeszcze dziedzinach nie osiągnęły one wartości sprzed 2008r. Odnotowano także wiele nowych zjawisk i trendów, które mają wpływ na zwiększanie efektywności prowadzonej działalności transportowej.” - dr Ernest Czermański, Uniwersytet Gdański.

fot. lassedesignen - Fotolia.com

Branża TSL 2013-2014

W roku 2013 rynek branży TSL nie zanotował istotnego wzrostu w stosunku do roku 2012. Większość firm walczyło o utrzymanie pozycji rynkowej a tylko nielicznym udało się zwiększyć udział w rynku.


NAJWAŻNIEJSZE TRENDY W BRANŻY TSL

Transport intermodalny i drobnicowy

Transport intermodalny to dynamiczny i stale rozwijający się segment branży TSL. Jak przewiduje Urząd Transportu Kolejowego udział transportu intermodalnego w przewozach kolejowych, może wzrosnąć nawet do 8% w kolejnych latach. Usługa łączy w sobie elastyczność i mobilność. Co istotne, transport intermodalny ma także pozytywny wpływ na środowisko. Modernizacja infrastruktury transportowej w kraju, między innymi: rosnąca liczba operatorów kolejowych, nowe terminale, a także wsparcie środków unijnych przyczynią się do rozwoju tej usługi w Polsce.

„Transport intermodalny to odpowiedź na oczekiwania wymagającego klienta. Usługa ta jest się nie tylko innowacyjnym rozwiązaniem, ale również sposobem na zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz formą dbania o środowisko. W tym roku flota SKAT Transport została wzbogacona o nowe rodzaje naczep intermodalnych typu Huckepack, które pozwalają na przekierowanie ładunków z dróg na inne środki transportu (transport kolejowy i promowy).”– SKAT Transport.

Według danych Urzędu Transportu kolejowego od lipca do września 2013 roku przewoźnicy przetransportowali 176,3 tysiąca sztuk jednostek. Udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym osiągnął poziom 3,71% (wg masy) i 6,01% (wg wykonanej pracy).

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: