eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolkswagen Scirocco R - efektywnie i efektownie

Volkswagen Scirocco R - efektywnie i efektownie

2014-01-10 13:32

Volkswagen Scirocco R - efektywnie i efektownie

Volkswagen Scirocco R © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (28)

Od lat Volkswagen produkuje samochody niezbyt wyróżniające się z tłumu, ale do bólu poprawne i skuteczne, w luźno pojmowanym tego słowa znaczeniu. Są jednak wyjątki, takie jak reaktywowany w 2008 roku model Scirocco, nieobecny przez ponad 15 lat w ofercie niemieckiego producenta. Wszystko zaczęło się w 2006 roku, kiedy to firma zaprezentowała koncept o nazwie Iroc. Jak się potem okazało, wersja produkcyjna dwudrzwiowego coupe przejęła po nim bardzo dużo elementów stylistycznych, jak i ogólną bryłę. Samochód poważnie odświeżył dość schematyczna gamę Volkswagena, choć w żaden sposób nie zakłócił panującego w niej porządku.

Przeczytaj także: Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI DSG 4Motion dla aktywnych

Samochód praktycznie w niezmienionej formie możemy oglądać w salonach do dziś obok Golfa siódmej generacji. Pamiętajmy, że Scirocco wchodziło do sprzedaży jeszcze za „kadencji” Golfa V w odmianie Variant. To najlepszy dowód na to, że nadwozie otrzymało od projektantów naprawdę ponadczasową formę. Jeśli dodamy do tego wydajny silnik, szybką skrzynię i dobrze pracujące zawieszenie – mamy naprawdę dobre połączenie, nawet dla prawdziwego fana motoryzacji. Sprawdźmy więc, ile jesteśmy w stanie wykrzesać z topowej wersji R, wyposażonej w dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów oraz mocy 265 koni mechanicznych.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Scirocco R - widok z tyłu i boku

Nisko poprowadzona linia dachu to niewątpliwy plus tego samochodu.


Odważnie, jak na VW

Zanim to zrobimy, przyjrzyjmy się jednak dłużej stylistyce „ścierki”. Nisko poprowadzona linia dachu to niewątpliwy plus tego samochodu. Choć Scirocco może swoim kształtem przywodzić na myśl żabę, trudno uznać to za minus – w tym właśnie tkwi cały urok oryginalnej bryły nadwozia niemieckiego coupe. Jeśli całość postawimy na 18-calowych alufelgach otoczonych przez opony o rozmiarze 235/40, robi się już naprawdę rasowo i bardziej sportowo. Zwłaszcza, że w ramach wersji R dostajemy inaczej zaprojektowane zderzaki i progi, nowy grill, dwie pojedyncze końcówki wydechu, oznaczenia wersji z przodu i z tyłu oraz lekko obniżone zawieszenie. Niestety, testowany egzemplarz pokryto modnym, ale „bezdusznym” białym lakierem, który moim zdaniem odebrał autu część charakteru, przynajmniej w świetle dziennym. Tak czy inaczej, Volkswagenowi należą się pochwały za tak odważny skok w stylistyce.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Scirocco R - alufelgi

Jeśli całość postawimy na 18-calowych alufelgach otoczonych przez opony o rozmiarze 235/40, robi się już naprawdę rasowo i bardziej sportowo.


Po staremu

W środku nie jest już tak awangardowo jak na zewnątrz. Właściwie wcale nie jest, ale przecież to nadal Volkswagen. Rolę kompaktowego auta z oryginalnym stylistycznie wnętrzem pełni w grupie VAG obecne Audi A3. Tutaj musimy się zadowolić nieco zmienioną stylistyką znaną z Golfa szóstej generacji, doprawioną świetnie wyglądającymi fotelami Recaro, idealnie leżącą w dłoniach, spłaszczoną u dołu kierownicą oraz kilkoma innymi dodatkami wchodzącymi w skład wyposażenia wersji R. W żadnym Scirocco nie umieszczono natomiast tego, co znajdziemy w każdym Golfie szóstej i siódmej generacji, czyli zegarów w tubach. Zdaje się, że komuś z VW pomyliły się rubryki w tabelce.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Scirocco R - wnętrze

Pod względem przestronności wnętrza nie ma się za bardzo czego przyczepić.


Pod względem przestronności wnętrza nie ma się za bardzo czego przyczepić, oczywiście jeśli weźmiemy pod uwagę cel, w jakim powstało to auto. Z przodu przestrzeni jest sporo, choć mogłoby być jej nieco więcej nad głowami. Z tyłu, o dziwo, mając w granicach 170 cm wzrostu, siedząc za kimś nawet o głowę wyższym można całkiem wygodnie podróżować bez podsuwania nóg „pod siebie”. Podsufitka jest już jednak tuż nad nami, co można by właściwie stwierdzić bez zasiadania do wnętrza.

 

1 2 3

następna

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: