eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autHonda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - klasyka gatunku

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - klasyka gatunku

2014-01-12 00:31

Przeczytaj także: Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór


Technologia

Tym razem naszą uwagę skierowaliśmy na nowy silnik – diesel o pojemności 1,6 litra z serii Earth Dreams Technology z wtryskiem Common Rail. Generuje 120 KM (dostępne przy 4000 obrotach) i 300 Nm (od 2000 obrotów), które zapewniają autu zaskakująco dobre przyspieszenie. Około 11 sekund do 100 km/h to naprawdę lepiej niż nieźle. Faktem jest, że Honda CR-V z motorem 1,6 jest lżejsza. Sama jednostka waży mniej od 2,2-litrowego diesla o około 50 kg, a kompletny zespół napędowy o 116 kg.

Mniejszy silnik to także mniejsze zużycie paliwa. Mniejsze, to taki drobny eufemizm. Testowana Honda jest bardzo oszczędna. Z naciskiem, na bardzo. Wprawdzie katalogowe 4,5 litra w cyklu mieszanym można raczej miedzy bajki włożyć, ale nasze testowe 5,8 litra uzyskane w realnym świecie, na polskich drogach i bezdrożach to wynik rewelacyjny. Dodam tylko, że w mieście uzyskaliśmy średnia 6,4 litra. I są wyniki zdecydowanie najniższe w klasie.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - silnik

Nowy silnik – diesel o pojemności 1,6 litra z serii Earth Dreams Technology z wtryskiem Common Rail. Generuje 120 KM (dostępne przy 4000 obrotach) i 300 Nm (od 2000 obrotów), które zapewniają autu zaskakująco dobre przyspieszenie.


Wrażenia z jazdy

CR-V nie jest demonem prędkości. Nie takie jest zresztą jego przeznaczenie. Japoński SUV pozwala po prostu na bezstresowe przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Duże koła zapewniają pewne przeskakiwanie nad wszelkimi „ubytkami w warstwie bitumicznej” (czyt. koszmarnych dziurach w asfalcie), co czyni jazdę przyjemną i bezstresową. Nieco sztywniejsze zawieszenie to rzecz do przełknięcia, bo jest tylko nieco sztywniejsze, a nie drewniane, niczym w typowych „terenowcach”. Dodatkowym plusem sztywniejszego zawieszenia jest doskonałe zachowanie auta w zakrętach.

Wysoko zawieszone auto jest stabilne i nie wykazuje tendencji do większych przechyłów. A to akurat zmora dręcząca większość wyżej zawieszonych SUV-ów. Zredukowane „kiwanie” to zasługa niższej masy własnej i obniżonego, dzięki mniejszym wymiarom silnika, środka ciężkości. Zaletą okazało się również skuteczne tłumienie nierówności na gorszych drogach, po których się poruszaliśmy – wszystko odbywało się cicho i komfortowo. Wszelkie wyboje i wyrwy wydawały się być pestką dla japońskiego SUV-a.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - widok z boku

Wysoko zawieszone auto jest stabilne i nie wykazuje tendencji do większych przechyłów. A to akurat zmora dręcząca większość wyżej zawieszonych SUV-ów.


Okiem przedsiębiorcy

Auto, w założeniu miało być sporo tańsze od 2-litrowej benzyny i 2,2-litrowego diesla. I jest. Ale, i tu niestety zaskoczenie „in minus”, nie aż tak tanio, jak miało być. Przed premierą zapewniano nas, że będzie to około 100 tys. złotych. A jest 111 400 zł.

Jak kupic Hondę CR-V 1.6 i-DTEC? Najłatwiej poprzez sieć dealerską. Honda daje możliwość kredytowania (do 84 miesięcy) lub leasingowania (od 24 do 60 miesięcy) samochodu. Wszelkie formalności realizowane są przez Honda Finance w salonach sprzedaży.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - widok z boku i tyłu

W oczy rzuca się zwłaszcza tył auta. Właśnie linia tylnej części karoserii zmieniła się najbardziej.


Gwarancja, to standardowo 3 lata lub 100 tys. kilometrów, 3 lata gwarancji na powłokę lakierniczą, 5 lat na układ wydechu, 12 lat na perforację blach i 10 lat na powodzie. Dodatkowo, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej.

Podsumowanie
Dziś Honda CR-V to klasyka gatunku i drugi, po Civicu, najlepiej sprzedający się model marki. Wersja z napędem na przednią oś na pewno jeszcze statystyki sprzedaży japońskiemu koncernowi poprawi…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Honda CR-V, Honda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: