Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - klasyka gatunku
2014-01-12 00:31
Przeczytaj także: Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór
Technologia
Tym razem naszą uwagę skierowaliśmy na nowy silnik – diesel o pojemności 1,6 litra z serii Earth Dreams Technology z wtryskiem Common Rail. Generuje 120 KM (dostępne przy 4000 obrotach) i 300 Nm (od 2000 obrotów), które zapewniają autu zaskakująco dobre przyspieszenie. Około 11 sekund do 100 km/h to naprawdę lepiej niż nieźle. Faktem jest, że Honda CR-V z motorem 1,6 jest lżejsza. Sama jednostka waży mniej od 2,2-litrowego diesla o około 50 kg, a kompletny zespół napędowy o 116 kg.
Mniejszy silnik to także mniejsze zużycie paliwa. Mniejsze, to taki drobny eufemizm. Testowana Honda jest bardzo oszczędna. Z naciskiem, na bardzo. Wprawdzie katalogowe 4,5 litra w cyklu mieszanym można raczej miedzy bajki włożyć, ale nasze testowe 5,8 litra uzyskane w realnym świecie, na polskich drogach i bezdrożach to wynik rewelacyjny. Dodam tylko, że w mieście uzyskaliśmy średnia 6,4 litra. I są wyniki zdecydowanie najniższe w klasie.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - silnik
Wrażenia z jazdy
CR-V nie jest demonem prędkości. Nie takie jest zresztą jego przeznaczenie. Japoński SUV pozwala po prostu na bezstresowe przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Duże koła zapewniają pewne przeskakiwanie nad wszelkimi „ubytkami w warstwie bitumicznej” (czyt. koszmarnych dziurach w asfalcie), co czyni jazdę przyjemną i bezstresową. Nieco sztywniejsze zawieszenie to rzecz do przełknięcia, bo jest tylko nieco sztywniejsze, a nie drewniane, niczym w typowych „terenowcach”. Dodatkowym plusem sztywniejszego zawieszenia jest doskonałe zachowanie auta w zakrętach.
Wysoko zawieszone auto jest stabilne i nie wykazuje tendencji do większych przechyłów. A to akurat zmora dręcząca większość wyżej zawieszonych SUV-ów. Zredukowane „kiwanie” to zasługa niższej masy własnej i obniżonego, dzięki mniejszym wymiarom silnika, środka ciężkości. Zaletą okazało się również skuteczne tłumienie nierówności na gorszych drogach, po których się poruszaliśmy – wszystko odbywało się cicho i komfortowo. Wszelkie wyboje i wyrwy wydawały się być pestką dla japońskiego SUV-a.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Auto, w założeniu miało być sporo tańsze od 2-litrowej benzyny i 2,2-litrowego diesla. I jest. Ale, i tu niestety zaskoczenie „in minus”, nie aż tak tanio, jak miało być. Przed premierą zapewniano nas, że będzie to około 100 tys. złotych. A jest 111 400 zł.
Jak kupic Hondę CR-V 1.6 i-DTEC? Najłatwiej poprzez sieć dealerską. Honda daje możliwość kredytowania (do 84 miesięcy) lub leasingowania (od 24 do 60 miesięcy) samochodu. Wszelkie formalności realizowane są przez Honda Finance w salonach sprzedaży.
fot. mat. prasowe
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD - widok z boku i tyłu
Gwarancja, to standardowo 3 lata lub 100 tys. kilometrów, 3 lata gwarancji na powłokę lakierniczą, 5 lat na układ wydechu, 12 lat na perforację blach i 10 lat na powodzie. Dodatkowo, u dealera w systemie Honda Plus można dokupić dodatkowe 2 lata gwarancji (chroniące auto nawet do 300 tys. kilometrów) w całej Unii Europejskiej.
Podsumowanie
Dziś Honda CR-V to klasyka gatunku i drugi, po Civicu, najlepiej sprzedający się model marki. Wersja z napędem na przednią oś na pewno jeszcze statystyki sprzedaży japońskiemu koncernowi poprawi…
Przeczytaj także:
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - prawie ideał
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)