Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active idealny dla rodziny
2014-01-08 13:57
Przeczytaj także: Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure oszczędny i dynamiczny
Technologia
Następna zaleta testowanego egzemplarza to udana jednostka napędowa. Pod maską pracuje bowiem 2-litrowy silnik HDI generujący 160 KM i 340 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje całą moc na oś przednią. Taki zestaw pozwala na rozpędzanie się do 222 km/h i osiąganie setki w 8,9 sekundy. Warto przy tym zaznaczyć, że dobre osiągi idą w parze z niewielkim zużyciem paliwa. Średnie spalanie z testu na dystansie 900 km wyniosło dokładnie 6,3 litra, co należy uznać za wynik bardzo dobry. Jeśli chodzi o zawieszenie, to trudno szukać tu specjalnych nowości – z przodu znalazły się kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active - silnik
Pod maską pracuje 2-litrowy silnik HDI generujący 160 KM i 340 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje całą moc na oś przednią.
Wrażenia z jazdy
508 SW nie jest stereotypowym autem francuskim. Owszem, wyróżnia się dobrym komfortem jazdy, ale nie ma mowy o jakimkolwiek bujaniu w zakrętach. Sprężyste zawieszenie spisuje się znakomicie na naszych drogach. Nie dość, że trzyma auto „w pionie” w każdej sytuacji, to potrafi jeszcze skutecznie tłumić wszelkiego rodzaju nierówności. Układ kierowniczy również zasługuje na pochwałę – nie jest może najlepszy w klasie, ale na tyle dobry, by móc bez problemu zintegrować się z autem i wykorzystać jego możliwości.
Z kolei mocny silnik Diesla wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Nawet „na zimno” pracuje cicho i nie przeszkadza podróżnym. Zaletą tej jednostki jest również pełna gotowość w naprawdę dużym zakresie obrotów. Dzięki temu podczas wyprzedzania rzadko trzeba decydować się na redukcję. Jeśli już mowa o biegach, to warto wspomnieć o skrzyni – działa precyzyjnie i ma krótkie skoki, co spodoba się kierowcom o sportowym zacięciu.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active - widok z tyłu i boku
Z tyłu dominują natomiast łagodne krągłości, w które wkomponowano lampy o klasycznym kształcie.
Choć francuski przedstawiciel segmentu D jest sporym autem, nie można odmówić mu zwrotności. Nawet w zatłoczonych miejscach nikt nie powinien mieć problemów z parkowaniem. Dobra widoczność na wszystkie strony (nawet do góry…) i czujniki parkowania sprawiają, że manewrowanie należy do łatwych i przyjemnych czynności.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny podstawowej wersji Active (której tak naprawdę niczego nie brakuje) z silnikiem 2.0 HDI 160 KM pod maską zaczynają się od 111 000 zł. W salonach francuskiej marki jest jednak promocja i właśnie tak skonfigurowany egzemplarz można mieć już za 96 600 zł. To naprawdę dobra cena, jak na pełnoprawne auto rodzinne z mocnym dieslem. Przykładowo, za takie pieniądze można dostać Golfa ze słabszą jednostką napędową, a przecież mamy do czynienia z autem o segment większym.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active - widok z boku
Peugeot 508 SW to jeden z najlepszych samochodów segmentu D na naszym rynku. Jest porządnie wykonany, dobrze wyposażony i rozsądnie wyceniony.
Peugeot ma jedną z większych ofert finansowych, dlatego zainteresowani mają do dyspozycji aż 4 promocyjne warianty kredytowe: 50/50, 3x33%, 4x25% i Kredyt Komfort – każda opcja obejmuje pakiet ubezpieczenia 2,99%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast promocyjny leasing 104% również pakietem ubezpieczenia 2,99% (okres 24 miesięcy, czynsz inicjalny 45%, wykup 19%).
Podsumowanie
Peugeot 508 SW to jeden z najlepszych samochodów segmentu D na naszym rynku. Jest porządnie wykonany, dobrze wyposażony i rozsądnie wyceniony. Ponadto w testowanej wersji wyróżnia się dynamicznym i oszczędnym silnikiem. Właśnie taki powinien być samochód rodzinny.

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)