eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSeat Leon 1.6 TDI DSG Style dla oszczędnych

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style dla oszczędnych

2014-01-07 12:29

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style dla oszczędnych

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Seat wciąż szuka miejsca w niemieckim koncernie. Pomiędzy Skodą a Volkswagenem jest jednak coraz mniej przestrzeni, a właśnie tam samochody z hiszpańskim temperamentem muszą "zaznaczać" swoją obecność. Po kilku mniej lub bardziej udanych debiutach przyszedł czas na kolejną generację Leona. Wystarczy spędzić z tym autem kilka dni, by dojść do wniosku, że właśnie ono przypomni siostrzanym markom, gdzie znajduje się terytorium Seata.

Przeczytaj także: Seat Leon 1.4 TSI Style

Karoseria

Nowy Leon wygląda naprawdę dobrze. Spośród wszystkich kompaktów niemieckiego koncernu chyba najlepiej. Przynajmniej według mnie. Prezentuje się elegancko i dynamicznie zarazem. Nie bez znaczenia są również wzorowe proporcje. Przód auta zdobią diodowe reflektory o agresywnym kształcie, grill z chromowaną ramką i wyraźnie pochylona maska. Z tyłu rzucają się w oczy lampy stworzone z ostrych linii, niewielka klapa bagażnika oraz obły zderzak. Designerzy naprawdę dali radę, czego dowodem są nie tylko moje słowa, ale także liczne spojrzenia innych kierowców.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - przód auta

Przód auta zdobią diodowe reflektory o agresywnym kształcie, grill z chromowaną ramką i wyraźnie pochylona maska.


Wnętrze

Obecna generacja kompaktowego Seata nie ma zbyt wiele wspólnego ze swoim poprzednikiem. Potwierdza to wnętrze, w którym jest naprawdę przyjemnie. Kokpit został wykonany z bardzo dobrych materiałów, wzorowo spasowanych – nie ma mowy o jakichkolwiek niemiłych odgłosach. Na pochwałę zasługuje również dobra ergonomia, typowa dla aut koncernu Volkswagena. Jeśli chodzi o wyposażenie to trudno narzekać (wersja Style). Należy jednak zaznaczyć, że zestaw multimedialny powinien być uzupełniony o port USB.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - wnętrze

Kokpit został wykonany z bardzo dobrych materiałów, wzorowo spasowanych.


Nisko osadzone fotele przednie są jednymi z najlepszych w całym segmencie. Mają odpowiednią wielkość i świetnie podpierają ciało w każdej sytuacji. Poza tym spory zakres regulacji umożliwia dobranie pozycji każdemu, kto usiądzie za kierownicą. Na tylnej kanapie jest nieco gorzej, ale narzekać nie sposób – dwie osoby średniego wzrostu będą tu podróżować w naprawdę komfortowych warunkach.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - przednie i tylne fotele

Nisko osadzone fotele przednie są jednymi z najlepszych w całym segmencie. Mają odpowiednią wielkość i świetnie podpierają ciało w każdej sytuacji.


Samochody kompaktowe pełnią w Europie rolę rodzinnych, dlatego w ich przypadku ważnym elementem jest bagażnik. W klasycznej konfiguracji Leon oddaje do dyspozycji 380 litrów. Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń wzrasta do 1210 litrów. Całkiem nieźle. Jedyną wadą jest wysoki próg załadunku, ale przy tak ładnie skrojonej karoserii można ten fakt usprawiedliwić.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - bagażnik

W klasycznej konfiguracji Leon oddaje do dyspozycji 380 litrów. Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń wzrasta do 1210 litrów.


Technologia

Pod maską zadziornie wyglądającego Leona mieszka… 105-konne TDI. No cóż, przydałoby się dwa razy więcej, ale niewielka jednostka napędowa ma swoje plusy. Cała moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 7-biegowego automatu – oczywiście DSG. Taki zestaw pozwala na osiągnięcie setki w 10,7 sekundy i rozpędzenie się do 190 km/h. Nie są to może osiągi na miarę GTi, ale do sprawnego poruszania się w zupełności wystarcza. Kluczową zaletą jest jednak zużycie paliwa. Średnie spalanie w teście wyniosło dokładnie 6 litrów. To o 0,8 litra więcej niż podaje producent, ale i tak całkiem nieźle.

fot. mat. prasowe

Seat Leon 1.6 TDI DSG Style - silnik

Pod maską zadziornie wyglądającego Leona mieszka… 105-konne TDI. No cóż, przydałoby się dwa razy więcej, ale niewielka jednostka napędowa ma swoje plusy.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: