Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD doskonale wyposażony
2014-01-03 12:28
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4
Technologia
Auto nieźle sprawuje się na nieutwardzonych drogach. Dzielność w terenie jest zasługą trzech systemów napędu 4x4 do wyboru: Quadra-Trac II, Quadra-Drive II i Quadra-Trac (dla wersji modelowej SRT). Dodatkowym ułatwieniem dla kierowcy jest zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift, umożliwiające pięciostopniową regulację wysokości prześwitu od 180 do 280 mm nad podłożem, które współpracuje z systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain i Selec-Track.
Jeep miał zawsze „pod górkę” z wprowadzeniem nowoczesnych, dwusprzęgłowych automatycznych skrzyń biegów. Tym razem odrobił zaległości. Z każdym z oferowanych silników współpracuje nowy, ośmiobiegowy automat. Przekładnia jest sterowana w pełni elektronicznie. Ba, dzięki ponad 40 indywidualnym mapom oprogramowania, skrzynia potrafi dostosować się do warunków jazdy, optymalizując zużycie paliwa i osiągi. Oprogramowanie uwzględnia takie czynniki zmienne jak przebieg momentu obrotowego, przyspieszenie, zmiany nachylenia drogi oraz przyczepności i częstotliwość zmiany przełożeń. Automat ten posiada również ręczną możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.
fot. mat. prasowe
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - widok z boku
Przez kilka stylistycznych sztuczek auto wydaje się nieco smuklejsze, niż poprzednik. Ale, to tylko optyczne złudzenie.
Wrażenia z jazdy
Testowego Grand Cherokee napędzał jeden z dwóch diesli.V6. Konkretnie, 190-konny (Low-Output) o imponującym, liczącym 440 Nm momencie dostępnym od 1600 obrotów. Silnik dobrze radził sobie z ogromnym autem - pozwalał na przyspieszanie w granicach 10 sek. do 100 km/h i rozpędzenie się do prawie 200 km/h.
Majestatyczny Jeep okazał się nad wyraz wstrzemięźliwym konsumentem oleju napędowego. Firma podaje, że w warunkach optymalnych auto pali 9,3 litra w ruchu miejskim, 6,5 litra poza miastem a średnio, około 7,5 litra. My wprawdzie nie osiągnęliśmy takiego wyniku, ale 8,3 średnio, około 10 w ruchu miejskim i poniżej 7 na trasie, to i tak rezultat z gatunku imponujących!
W jeździe pomaga system preselekcji, który pozwala na wybranie odpowiedniego trybu dla danej sytuacji. Jest więc, oprócz standardowego czyli szosowego także pasek, śnieg, błoto i skały. Na zmianę ustawienia pokrętła reaguje zarówno skrzynia biegów jak i system Quadra Lift.
Okiem przedsiębiorcy
Grand Cherokee kosztuje, w zależności od wersji, od 211 do 334 tysięcy złotych. Zakup najprościej sfinansować przez placówki Fiat Bank Polska w każdej placówce dealerskiej.
W ofercie Fiat Banku minimalna wpłata własna może wynieść 0% wartości kredytowanego samochodu. Dodatkowo Klient ma możliwość finansowania: ubezpieczenia spłaty kredytu, ubezpieczenia GAP, ubezpieczeń komunikacyjnych, wyposażenia dodatkowego samochodu, opłaty przygotowawczej i pakietu przeglądów okresowych.
fot. mat. prasowe
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD - widok z tyłu
Jeep Grand Cherokee to auto o imponującej posturze. Waga, ponad 2400 kg. Długość to 4828 mm, szerokość 1943 mm, wysokość bez relingów 1792 mm, a rozstaw osi to 2915 mm.
FGA oferuje też leasing operacyjny na okres od 23 do 59 miesięcy z minimalnym czynszem inicjalnym już od 0%. W FGA Leasing istnieje możliwość wliczenia ubezpieczenia samochodu AC/OC/NW, ubezpieczeń spłaty leasingu Bezpieczny Kredyt oraz Ubezpieczenia GAP w miesięczne raty leasingowe. W każdym momencie trwania umowy Klient może przełożyć miesięczną spłatę raty leasingowej bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rata zostaje przesunięta na koniec okresu leasingowania.
Podsumowanie
Po 21 latach od premiery I generacji Grand Cherokee, auto doczekało się pełnej „europeizacji”. Teraz jest nie tylko ładne, ale i doskonale wyposażone i wykończone. Ten ostatni szlif nadali Jeepowi Włosi. Wydaje się, że pod ich rządami szorstki i nie do końca ucywilizowany Jankes stanie się światowcem nie tylko ze względu na legendarne właściwości trakcyjne…

1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)