eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autChevrolet Malibu 2.0D LTZ wart swojej ceny

Chevrolet Malibu 2.0D LTZ wart swojej ceny

2014-01-05 00:12

Przeczytaj także: Chevrolet Captiva 2.2 D A/T LTZ: auto doskonałe


Dwa łyki arytmetyki

Jak już wspominałem wyżej, Malibu to duże auto. Mierzy 4865 mm długości, 1855 szerokości, 1465 wysokości. Przy rozstawie osi równym 2733 mm, robi wrażenie z zewnątrz jak i wewnątrz. Także waga auta jest niemała. 1539 kg to sporo jak na tę klasę auta.

Technologia

Chevrolet Malibu to auto przednionapędowe. W testowym egzemplarzu pracował 2-litrowy silnik Diesla, którego moc przenosiła automatyczna, jednosprzęgłowa, sześciobiegowa skrzynia.

Jednostka napędowa wspomagana turbosprężarką generuje 160 KM mocy przy 4000 obrotach. Maksymalny moment obrotowy – 350 Nm – auto uzyskuje od 1750 obrotów. Dzięki temu, nawet niezbyt szybka skrzynia doskonale daje sobie rade z wprawianiem w ruch Malibu.

fot. mat. prasowe

Chevrolet Malibu 2.0D LTZ - widok z boku i z tyłu

Malibu to duże auto. Mierzy 4865 mm długości, 1855 szerokości, 1465 wysokości.


Auto, według danych producenta powinno spalać około 8 litrów ON w mieście, 4,9 litra na trasie i 6 litrów średnio. Udało nam się zbliżyć do tych wyników. W naszym redakcyjnym teście, w realnym świecie auto spalało około 8,6 litra w mieście, nieco poniżej 6 litrów na trasie i 6,6 litra średnio.

Wrażenia z jazdy

Malibu prowadzi się pewnie. Przede wszystkim dzięki sztywnemu nadwoziu. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, dając kierowcy poczucie pełnej kontroli. Układ kierowniczy nieźle współpracuje ze sztywną konstrukcją nadwozia – zapewnia łatwe manewrowanie przy niskiej prędkości a także lepsze wyczucie auta podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Zarówno sprężyste zawieszenie jak i jakość wykonania auta sprawiają, że poziom hałasu, wibracji i drgań jest bardzo niski. Do wnętrza kokpitu, nawet w czasie jazdy po nierównych drogach nie dochodzą niepokojące odgłosy pracy wahaczy, amortyzatorów i sprężyn. Malibu z automatyczną skrzynia biegów rozpędza się do pierwszej setki w 9,7 sekundy i osiąga 212 km/h.

Okiem przedsiębiorcy

Ceny Malibu zaczynają się od około 92, a kończą na 122 tysiącach złotych. I trzeba je uznać za relatywnie niskie. Ceny konkurencji o podobnych gabarytach startują od około 100 tys. złotych.

Zakup lub leasing firmowy/indywidualny pomoże sfinansować Getin Bank, z którym Chevrolet Polska ma umowę finansową. O szczegóły trzeba pytać we własnym zakresie, ponieważ producent rozpatruje każdy przypadek indywidualnie.

fot. mat. prasowe

Chevrolet Malibu 2.0D LTZ - widok z boku

Z boku, auto wygląda jak… typowy sedan. Z tym że zdecydowanie większy od konkurencji.


Wszystkie nowe Chevrolety bez żadnych dodatkowych opłat objęte są: 2-letnią gwarancję bez limitu przebiegu lub 3-letnią gwarancję do 100 000 km przebiegu, 6-letnią gwarancją na perforację nadwozia, a także roczną pomocą drogową Chevrolet Roadside Assistance.

Podsumowanie
Jazda Chevroletem Malibu bardzo pozytywnie nas rozczarowała. Spodziewałem się nieco przyciężkiego, zeuropeizowanego Amerykanina. A zastałem duże, przestronne i pakowne auto, dobrze współpracujące z kierowcą. I o naprawdę zaskakująco ciekawym wyglądzie. Inne atuty? Na pewno cena. Auto jest tańsze od całej konkurencji. Czy lepsze? Tego nie wiem. Ale moim zdaniem warte swojej ceny.
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4 MINI Cooper SD Paceman ALL4

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: