Leasing samochodów z usługą Full Service Leasing
2014-01-15 00:30
Przeczytaj także: Full service leasing coraz popularniejszy
Korzystnie dla dużych flot
Od początku branża Car Fleet Management kierowała swoją ofertę do korporacji oraz dużych i średnich przedsiębiorstw. Zaletą jest między innymi otrzymywanie jednej zbiorczej faktury VAT za paliwo, usługi serwisowania czy naprawy, zamiast wielu po każdej czynności. Takie fundamenty popularyzacji usług CFM w Polsce jednocześnie stały się dużym ograniczeniem do rozwoju produktu i dotarcia do firm z segmentu MŚP. Ograniczone sieci sprzedaży, skomplikowane w przeciwieństwie do leasingu procedury, brak szybkich uproszczonych rozwiązań, zdecydowanie ograniczają dostępność tego typu produktów dla mikro i małych firm.
Jednocześnie w przypadku leasingu widzimy wyraźny rozwój oferty usług i produktów związanych z użytkowaniem finansowanego samochodu. Kompleksowe pakiety ubezpieczeniowe, usługi assistance czy wreszcie możliwość skorzystania z oferty kart paliwowych nawet w przypadku pojedynczego pojazdu, zbliżają typowy produkt firm leasingowych do oferty CFM.
CFM a MŚP
Z drugiej strony, ze względu na dojrzały rynek samochodowy oraz oczekiwania coraz bardziej kompleksowej oferty przez klientów również z segmentu MŚP, możemy przewidywać, że
w niedalekiej przyszłości produkty CFM i leasingowe na rynku pojazdów, będą się upodabniać. Już dziś coraz większa ilość przedsiębiorców z mniejszych firm przede wszystkim zwraca uwagę na optymalizację kosztów utrzymania i rozwoju floty pojazdów użytkowanych w przedsiębiorstwie. Oczekuje się również produktu komfortowego pozwalającego oszczędzać czas.
Obecnie ciężko znaleźć komfortowe rozwiązania CFM dedykowane małemu przedsiębiorcy i pojedynczemu pojazdowi. Jednak jeżeli takie usługi jak wynajem niepełny czy FSL zaczną jeszcze bardziej czerpać z doświadczenia firm leasingowych w finansowaniu środków transportu dla klientów z sektora MŚP, będą one notować zwiększenie swojej popularność w danej grupie nabywców. Już dziś, jeśli przyjrzymy się bliżej usługom firm CFM zobaczymy, że najważniejsze korzyści tych narzędzi są pochodną klasycznych form leasingu, które pozostają kluczowe dla mniejszych przedsiębiorstw.
Perspektywy rynku
Warto wspomnieć o jeszcze jednej kwestii, na którą nie wszyscy zwracają uwagę. Coraz bardziej nasycony rynek samochodów używanych, a z taką sytuacją powoli mamy do czynienia, to kolejny ważny element z punktu widzenia korzystania z FSL. Firmy mające bowiem coraz większą trudność z pozbywaniem się pojazdów, zaczną szukać rozwiązań, gdzie ryzyko wartości końcowej pojazdu nie spoczywa na korzystającym.
Na pewno w najbliższych latach pojawią się rozwiązania bazujące na leasingu operacyjnym, a jednocześnie czerpiące z doświadczeń firm CFM. W przyszłości być może będą jedną z podstawowych metod działania na rynku finansowania pojazdów.
fot. mat. prasowe
Porównanie leasingu klasycznego oraz Full Service Leasingu
Tomasz Sudaj, dyrektor strategii rynkowej w BZ WBK Leasing
1 2
oprac. : FlotaAutoBiznes
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)