Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo przyciąga wzrok
2013-12-11 14:01
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
Z zewnątrz…Zafira Sports Tourer z bardzo charakterystycznymi reflektorami przywodzi na myśl elektryczną Amperę. Baterie przednich lamp, łącznie z halogenami umieszczonymi w zderzaku, skomponowano na wzór odwróconej o 90 stopni litery V. Wszystko przykryto szkłem podświetlanym LED-ami do jazdy dziennej. Całości dopełnia charakterystyczna dla marki osłona chłodnicy z chromowanym pasem i logo. Urody, ale i dynamicznego wyglądu (jakby autu go brakowało) dodają boczne przetłoczenia maski przechodzące w słupki A i finezyjne przełamanie pokrywy silnika.
fot. mat. prasowe
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo - przód auta
W oczy rzuca się też ogromna, mocno pochylona szyba przednia. Nadaje autu dynamiki, ale i lekkości. Atrakcyjną całość podkreślają ciekawe przetłoczenia na bocznych powierzchniach. Do tego błotniki z nutą ekstrawagancji i leciutko przetłoczone linie biegnące od tylnych lamp, kończące się niczym strzała na „grotach” przednich reflektorów. Wyszło mocno poetycko, ale trzeba oddać honor designerom z Russelsheim. Napracowali się. No, może poza tyłem auta. Tył Zafiry Sports Tourer, w każdym razie w mojej opinii, bardzo przypomina Forda S-Maxa. Nie, żebym miał za złe. Ale, tak jakoś mi się skojarzyło…
fot. mat. prasowe
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo - wnętrze
… i w środku
Wnętrze auta równie imponujące, jak linie nadwozia. Nie, żeby Opel od nowa wymyślił koło, ale z tego co znamy z innych modeli, zrobił naprawdę ładny i czytelny kokpit. Zarówno panel zegarów jak ten środkowy, ze sterowaniem klimatyzacją i audio są czytelne, ładne i ergonomiczne. Do tego wykończone z dbałością, by nie powiedzieć z pietyzmem. Materiały? Bardzo wysokiej jakości. Innymi słowy, perfekcja.
Zafira Sports Tourer to auto 7-osobowe. Oczywiście, standardowo mam dwa fotele i kanapę, ale za nią możemy rozłożyć dwa dodatkowe, pełnowymiarowe siedzenia. Są obszerne, wygodne tylko… No właśnie to „tylko” . Otóż, żeby dostać się na owe tylne miejsca trzeba się nieco nagimnastykować albo być chudym karzełkiem. Ponieważ takim nie jestem, na fotele w trzecim rzędzie sadowiłem się dobrą chwilę. Moja opinia: jechać się da, nawet daleko. Wsiadać, hmm, lepiej od tyłu…
fot. mat. prasowe
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo - przednie i tylne fotele
Zafira jest autem praktycznym. We wnętrzu naliczyliśmy aż 34 osobne schowki. W tym tak praktyczne, jak podłokietnik ze schowkiem i uchwytami na kubki, do tego przesuwany po szynach. Można go ustawić w najbardziej odpowiedniej dla kierowcy i pasażera pozycji. Tunel zawiera dodatkowo głęboką półkę, a także wnękę konsoli środkowej. Największymi schowkami są oczywiście te sytuowane w desce rozdzielczej. Oba, oczywiście zamykane, przy kolanach pasażera. Deska po stronie kierowcy kryje niewielką, za to praktyczną otwieraną półkę. Panele drzwiowe posiadają skrytki, a oparcia przednich foteli kieszenie. Pod siedzeniem znajduje się (w zależności od opcji) szuflada albo półka. W przedziale pasażerskim można korzystać z dwóch półeczek wkomponowanych z zakończenie tunelu środkowego. Boczki drzwi posiadają przydatne wgłębienia na butelki. W trzecim rzędzie składanych siedzeń, jest przedzielająca fotele duża półka z miejscami na dwa kubki.
Dwa łyki arytmetyki
Zafira, to według oficjalnej nomenklatury klasyczny kompaktowy minivan. Przyznam szczerze, że nie bardzo to rozumiem. Jeżeli porównamy go choćby z C-Maxem to okaże się od nich o dobre kilkanaście centymetrów dłuższy, szerszy i ma większy rozstaw osi. To oczywiście przekłada się na dużo większą pojemność. Dlaczego więc kompaktowy minivan? A tego to nie wiem. Ale, jeżeli tak producent sobie zażyczył…
Zafira Sports Tourer mierzy 4685 mm długości, 1884 mm szerokości, 1685 mm wysokości. Rozstaw osi, to 2760 mm. Bagażnik w konfiguracji 7-osobowej ma 152 litry, 5-osobowej 642 litry, a przy złożonej kanapie – 1792 litry. I to jest już wynik z gatunku imponujących. Do tego Zafirą można holować przyczepę o masie całkowitej 800 kg bez hamulca lub 1450 z hamulcem najazdowym.
fot. mat. prasowe
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo - bagażnik
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)