Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure oszczędny i dynamiczny
2013-12-10 13:39
Przeczytaj także: Peugeot 208 GTi
Technologia
Pod maską egzemplarza testowego znalazł się silnik e-HDi o pojemności 1,6 litra. Generuje 115 KM i 270 Nm. Zintegrowano go z 6-biegową skrzynią, która przekazuje całą siłę jednostki na oś przednią. Taki zestaw pozwala na osiągnięcie setki w 9,7 sekundy i rozpędzenie się do 190 km/h. Bardzo dobre rezultaty są efektem nie tylko sporej mocy, ale także niewielkiej masy własnej – 1090 kg. Bardziej niż zadowalająca dynamika idzie w parze z niewielkim zużyciem paliwa. Średnie spalanie z testu na dystansie 900 km wyniosło 5,3 litra. To oczywiście więcej od oficjalnych danych producenta, ale wciąż bardzo przyzwoicie. Jeśli chodzi o zawieszenie, to inżynierowie nie zaskoczyli niczym nadzwyczajnym: z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu belka skrętna.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure - silnik
Wrażenia z jazdy
Peugeot 208, bez względu na wersję, prowadzi się naprawdę dobrze. Układ kierowniczy jest precyzyjny, co w parze z dobrze zestrojonym zawieszeniem daje zadowalające efekty. Pokonywanie zakrętów nie sprawia najmniejszych problemów. Warto przy tym zaznaczyć, że podczas gwałtownego manewrowania auto nie pochyla się przesadnie na boki. Najbardziej zaskakuje jednak zachowanie na autostradach. Większość konkurentów przy wyższych prędkościach zaczyna być wrażliwa na podmuchy wiatru, co daje się odczuć w kabinie. Natomiast „mały lew” w takich sytuacjach zachowuje się bardzo stabilnie, niczym samochód o segment większy.
Niewielkie gabaryty i niezła zwrotność sprawiają, że 208 równie dobrze spisuje się w mieście. Dobra widoczność i duże lusterka pozwalają na bezstresowe manewrowanie w każdych warunkach. Testowany egzemplarz został nawet wyposażony w asystenta parkowania, który na pewno spodobałby się paniom.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure - tył auta
Jak już wspomniałem wyżej, prezentowana „dwieścieÓsemka” dysponuje całkiem sporą mocą. Te 115 KM sprawdza się w naprawdę każdych warunkach. Silnik wyraźnie reaguje na mocne wciśnięcie gazu już od najniższych wartości obrotomierza, co pozwala na zminimalizowanie kontaktu ze skrzynią biegów. Jeśli już o niej mowa, to warto zaznaczyć, że pracuje całkiem nieźle, jednakże przydałyby się nieco krótsze skoki lewarka.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny tego modelu startują od 37 000 zł (cena promocyjna wariantu 1.0 VTI Access). Topowy diesel zintegrowany z najbogatszą wersją wyposażeniową kosztuje minimum 69 900 zł. Natomiast egzemplarz testowy, który miał dość dużą listę dodatków został wyceniony na 86 900 zł. To naprawdę dużo, jednak trudno o lepiej wyposażone auto miejskie. Warto jednak negocjować, ponieważ 2014 rok zbliża się wielkimi krokami.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure - bok auta
Wielu potencjalnych nabywców zdecyduje się pewnie na kredyt. Specjalnie dla tej grupy Peugeot przygotował całkiem przyzwoite warunki: okres umowy od 6 do 84 miesięcy, wpłata własna już od 0%, raty zmienne lub równe. Dla przedsiębiorców przygotowany został leasing: od 2 do 5 lat, oprocentowanie stałe lub zmienne, czynsz inicjalny od 0 do 45%. Oba sposoby finansowania realizowane są za pośrednictwem tylko jednej waluty – PLN.
Podsumowanie
Peugeot 208 jest jednym z najlepszych aut segmentu B. To kompromis pomiędzy komfortowym Citroenem C3 a świetnie prowadzącym się Fordem Fiestą. W prezentowanej wersji jest nie tylko oszczędny i dynamiczny, ale także świetnie wyposażony. Jeśli więc szukasz dobrego auta miejskiego, powinieneś zainteresować się francuską propozycją.
Przeczytaj także:
Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)