eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSkoda Rapid 1.6 TDI Elegance

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance

2013-12-05 13:40

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

Ofensywa Skody trwa i będzie jeszcze trwać bardzo długo. Świetna sprzedaż samochodów czeskiego producenta to zasługa dobrej jakości i sprawdzonej technologii Volkswagena, która wzbudza zaufanie wśród klientów. Jedną z ostatnich nowości jest Rapid, czyli konkurent Peugeota 301 i Citroena C-Elysee. Jakiś czas temu testowałem wersję Elegance z silnikiem 1.2 TSI. Teraz w moje ręce trafił równie bogato wyposażony egzemplarz, ale z popularnym 1.6 TDI pod maską. Czy taki wariant ma szansę na odniesienie rynkowego sukcesu?

Przeczytaj także: Skoda Rapid 1.2 TSI Elegance

Karoseria

W teście bierze udział liftback, który według mnie jest znacznie zgrabniejszy od ostatnio zaprezentowanego Spacebacka. Na wstępie należy zaznaczyć, że to jeden z najlepiej skonfigurowanych egzemplarzy jakie zdążyły wyjechać na polskie drogi... Od innych Rapidów wyróżniają go 17-calowe pięcioramienne felgi zintegrowane z oponami niskoprofilowymi, a także jasnoniebieski lakier, który idealnie pasuje do sylwetki auta.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - przód auta

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance to jeden z najlepiej skonfigurowanych egzemplarzy jakie zdążyły wyjechać na polskie drogi.


Wiele osób myli ten model z Octavią. Trudno się temu dziwić, ponieważ kafelkowe reflektory z ciemnym wypełnieniem, chromowany grill, klapa bagażnika o charakterystycznym kształcie i kwadratowe lampy sprawiają, że Rapid do złudzenia przypomina większą siostrę.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - kokpit

Kokpit auta wykonano z twardych, ale całkiem nieźle spasowanych materiałów.


Wnętrze

Kokpit auta wykonano z twardych, ale całkiem nieźle spasowanych materiałów. W testowanym egzemplarzu jest on dwukolorowy, co zdecydowanie ożywia atmosferę panującą we wnętrzu. Trudno również narzekać na wyposażenie, gdyż na pokładzie znalazły się m.in.: podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, dotykowy ekran multimedialny, komputer pokładowy, złącze USB i beżowa tapicerka.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - przednie i tylne fotele

Przednie fotele zaprojektowano w taki sposób, by sprawdzały się podczas wielogodzinnej podróży. Mają odpowiednią wielkość i są wystarczająco wyprofilowane.


Przednie fotele zaprojektowano w taki sposób, by sprawdzały się podczas wielogodzinnej podróży. Mają odpowiednią wielkość i są wystarczająco wyprofilowane. Przydałyby się jedynie nieco wygodniejsze zagłówki. Na tylnej kanapie jest wręcz genialnie jak na tę klasę. Rosłym pasażerom nie powinno brakować miejsca, nawet jeśli z przodu siedzą równie wysokie osoby. Warto także dodać, że umieszczenie trzech istot z tyłu nie oznacza dyskomfortu. Oczywiście, najwygodniej będzie tu dwójce, ale na krótkich dystansach komplet pasażerów na pewno nie dozna uszczerbków na zdrowiu.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - bagażnik

Ogromną zaletą testowanego modelu jest bagażnik, który w standardowej konfiguracji pomieści aż 550 litrów.


Ogromną zaletą testowanego modelu jest również bagażnik, który w standardowej konfiguracji pomieści aż 550 litrów. Dzięki szybie podnoszonej razem z klapą łatwo wykorzystać jego potencjał (znaczna przewaga na francuską konkurencją). Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1490 litrów – po raz kolejny Skoda pokazuje, że stawia przede wszystkim na praktyczność.

Technologia

Jak już wspomniałem, pod maską pracuje wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM. Wydaje się, że to najlepsza opcja, jeśli chodzi o ofertę Rapida. Niestety nie będzie rozchwytywana ze względu na cenę. Ale o niej trochę później. Znany i lubiany silnik TDI zintegrowano z 5-biegową skrzynią manualną. Mogłoby się wydawać, że na autostradzie będzie brakowało jednego biegu, ale jak się okazało przy pierwszej okazji, szóstka wcale nie jest konieczna. Inżynierowie odpowiednio zestopniowali skrzynię i przy dozwolonych (na autostradzie!) 140 km/h na piątym biegu nie ma nawet 3 tysięcy obrotów. To oczywiście sprzyja niewielkiemu zużyciu paliwa. Na dystansie 900 km średnie spalanie wyniosło 5,5 litra. To naprawdę porządny wynik, tym bardziej że nie udawałem ekonomicznego kierowcy… Kolejnym atutem są przyzwoite, jak na samochód rodzinny, osiągi. Sprint do setki w 10,4 sekundy i prędkość maksymalna wynosząca 190 km/h powinna wystarczyć każdemu rozsądnemu tacie.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - silnik

Pod maską pracuje wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Skoda Rapid, Skoda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: