Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance
2013-12-05 13:40
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Skoda Rapid 1.2 TSI Elegance
KaroseriaW teście bierze udział liftback, który według mnie jest znacznie zgrabniejszy od ostatnio zaprezentowanego Spacebacka. Na wstępie należy zaznaczyć, że to jeden z najlepiej skonfigurowanych egzemplarzy jakie zdążyły wyjechać na polskie drogi... Od innych Rapidów wyróżniają go 17-calowe pięcioramienne felgi zintegrowane z oponami niskoprofilowymi, a także jasnoniebieski lakier, który idealnie pasuje do sylwetki auta.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - przód auta
Wiele osób myli ten model z Octavią. Trudno się temu dziwić, ponieważ kafelkowe reflektory z ciemnym wypełnieniem, chromowany grill, klapa bagażnika o charakterystycznym kształcie i kwadratowe lampy sprawiają, że Rapid do złudzenia przypomina większą siostrę.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - kokpit
Wnętrze
Kokpit auta wykonano z twardych, ale całkiem nieźle spasowanych materiałów. W testowanym egzemplarzu jest on dwukolorowy, co zdecydowanie ożywia atmosferę panującą we wnętrzu. Trudno również narzekać na wyposażenie, gdyż na pokładzie znalazły się m.in.: podgrzewane fotele, automatyczna klimatyzacja, dotykowy ekran multimedialny, komputer pokładowy, złącze USB i beżowa tapicerka.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - przednie i tylne fotele
Przednie fotele zaprojektowano w taki sposób, by sprawdzały się podczas wielogodzinnej podróży. Mają odpowiednią wielkość i są wystarczająco wyprofilowane. Przydałyby się jedynie nieco wygodniejsze zagłówki. Na tylnej kanapie jest wręcz genialnie jak na tę klasę. Rosłym pasażerom nie powinno brakować miejsca, nawet jeśli z przodu siedzą równie wysokie osoby. Warto także dodać, że umieszczenie trzech istot z tyłu nie oznacza dyskomfortu. Oczywiście, najwygodniej będzie tu dwójce, ale na krótkich dystansach komplet pasażerów na pewno nie dozna uszczerbków na zdrowiu.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - bagażnik
Ogromną zaletą testowanego modelu jest również bagażnik, który w standardowej konfiguracji pomieści aż 550 litrów. Dzięki szybie podnoszonej razem z klapą łatwo wykorzystać jego potencjał (znaczna przewaga na francuską konkurencją). Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1490 litrów – po raz kolejny Skoda pokazuje, że stawia przede wszystkim na praktyczność.
Technologia
Jak już wspomniałem, pod maską pracuje wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM. Wydaje się, że to najlepsza opcja, jeśli chodzi o ofertę Rapida. Niestety nie będzie rozchwytywana ze względu na cenę. Ale o niej trochę później. Znany i lubiany silnik TDI zintegrowano z 5-biegową skrzynią manualną. Mogłoby się wydawać, że na autostradzie będzie brakowało jednego biegu, ale jak się okazało przy pierwszej okazji, szóstka wcale nie jest konieczna. Inżynierowie odpowiednio zestopniowali skrzynię i przy dozwolonych (na autostradzie!) 140 km/h na piątym biegu nie ma nawet 3 tysięcy obrotów. To oczywiście sprzyja niewielkiemu zużyciu paliwa. Na dystansie 900 km średnie spalanie wyniosło 5,5 litra. To naprawdę porządny wynik, tym bardziej że nie udawałem ekonomicznego kierowcy… Kolejnym atutem są przyzwoite, jak na samochód rodzinny, osiągi. Sprint do setki w 10,4 sekundy i prędkość maksymalna wynosząca 190 km/h powinna wystarczyć każdemu rozsądnemu tacie.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - silnik
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)