Renault Kangoo 1.5 dCi Extrem
2013-11-20 13:57
Przeczytaj także: Renault Kangoo – dla domu, dla rodziny
Technologia
Testowane Kangoo ma pod maską silnik Energy dCi generujący 110 KM i 240 Nm. Maksymalny moment dostępny jest już od 2000 obrotów. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Ten zestaw pozwala na przyspieszanie do setki w 12,3 sekundy i rozpędzanie się do 170 km/h. Wartości na papierze nie imponują, ale w praktyce nie ma powodów do narzekań, ponieważ reakcja na wciśnięcie pedału gazu jest naprawdę wyraźna już od najniższych wartości obrotowych. Według producenta średnie spalanie powinno wynosić 4,6 litra w cyklu mieszanym. W rzeczywistych warunkach tak kolorowo nie jest, ale średnia z całego testu na poziomie 6,5 litra to również bardzo dobry wynik.
fot. mat. prasowe
Renault Kangoo 1.5 dCi Extrem - silnik
Wrażenia z jazdy
Pierwsza generacja Kangoo nie należała do grupy mistrzów właściwości jezdnych… Jej następca też przechyla się na boki, ale nie tak bardzo jak można się było tego spodziewać. Poza tym jest całkiem stabilny, nawet podczas gwałtownego manewrowania. Przy wyższych prędkościach zachowanie auta nie budzi żadnych zastrzeżeń. Warto zaznaczyć, że nie jest przesadnie wrażliwe na boczne podmuchy wiatru, co w tej klasie jest sporą zaletą.
Inżynierowie popracowali też nad układem kierowniczym, który stosunkowo szybko reaguje na polecenia kierowcy. Na pochwałę zasługuje również praca 6-biegowej skrzyni manualnej, której skoki nie są za długie, a każde przełożenie „wchodzi” bez problemów.
W mieście można natomiast docenić świetną widoczność na wszystkie strony. Nawet do góry… Manewrowanie ułatwiają nie tylko ogromne szyby i wysoko umieszczony fotel kierowcy, ale także sporej wielkości lusterka oraz czujniki parkowania.
Inna historia to wspomniany wyżej program „ECO-Driving”, który po prostu wciąga… Na centralnym ekranie dotykowym wyświetla on informacje jak bardzo ekonomicznie jedziemy. Ocenia trzy podstawowe kategorie: Przewidywanie, Przyspieszanie i Zmianę biegów. Oprócz tego pokazuje ile przejechaliśmy bez zużycia paliwa i wystawia ogólną ocenę w skali 100-punktowej. To naprawdę fajny gadżet, dużo lepszy niż Start/Stop i inne tego typu fajerwerki.
Okiem przedsiębiorcy
Kangoo 1.5 dCi w wersji Extrem z 2013 roku kosztuje 80 750 zł. Teraz Renault oferuje jednak rabat 10%, dzięki któremu cena francuskiego kombivana spada do 72 680 zł. To całkiem niezła oferta dla małych firm, w których auto służy jako służbowe i prywatne zarazem.
fot. mat. prasowe
Renault Kangoo 1.5 dCi Extrem - tył auta
Jeśli chodzi o finansowanie, to samochód można nabyć za pośrednictwem jednego z czterech kredytów: 4x25, Kredyt Ulgowy, 50/50 0% lub Kredyt Relaks z ubezpieczeniem gratis. Dla przedsiębiorców Renault przygotowało dwie opcje: Leasing 102% i Leasing All-in-one. Coraz większą popularność zdobywa także wynajem długoterminowy (0% pierwszej wpłaty, niskie oprocentowanie, brak konieczności wykupu użytkowanych samochodów), dzięki któremu Renault Business Finance ponosi koszty klasycznych usług serwisowych.
Podsumowanie
Renault Kangoo 1.5 dCi Extrem to wszechstronne auto, którego praktyczne wnętrze daje spore możliwości przewozowe. Jego użytkowy charakter skutecznie maskuje świetne wyposażenie, kulturalny silnik i atrakcyjne dodatki. Do tych zalet dochodzi także całkiem rozsądnie skalkulowana
Przeczytaj także:
Renault Twingo III 0.9 TCe 90 KM
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)