Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD
2013-11-19 13:46
Przeczytaj także: Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach
Z zewnątrz…Freemont to takie coś pomiędzy. Ma bowiem w sobie tyle samo genów SUV-a, co pełnowymiarowego vana. Dwubryłowa sylwetka jak w SUV-ie, ale i amerykańskim vanie. Napęd na obie osie jak w SUV-ach, ale 7 miejsc jak w rodzinnym vanie. Czy to dla auta dobrze? Pewnie nie dla każdego. Freemont jednak w obu rolach wypada bardzo dobrze.
fot. mat. prasowe
Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD - przód auta
Fiat Freemont ma mocny przód wzorowany na typowych amerykańskich SUV-ach.
Ten samochód jest typowym Jankesem. Duże koła, masywna sylwetka, proste linie. W wyglądzie Freemonta trudno doszukiwać się finezji. Pewnie dlatego, że wcale nie miał być finezyjny, tylko mocny. I taki jest. Patrząc na solidną konstrukcję od razu nabieramy do niego zaufania.
fot. mat. prasowe
Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD - wnętrze
Centrum sterowania funkcjami życiowymi auta jest w pełni intuicyjne, a co najważniejsze – działa bezproblemowo.
Czy jest coś, co w wyglądzie auta razi, denerwuje? Otóż… nie. Mocny przód wzorowany na typowych amerykańskich SUV-ach. Udany tył, przypominający nieco Grand Cherokee poprzedniej generacji. A do tego długa część pasażerska. Amerykański Włoch czy może Włoski Amerykanin jest naprawdę udaną konstrukcją i pomimo kilku lat, które upłynęły od jego premiery nie zestarzał się zbyt bardzo.
… i w środku
Jakiś czas temu, tuż po prezentacji, mieliśmy okazję pojeździć Dodge Journeyem. Auto bardzo nam się spodobało za wyjątkiem wnętrza - tu królowały tandetne plastiki rodem z chińskich zabawek. I właśnie wnętrze to coś, co Włosi do razu wzięli na warsztat. I… od razu zrobiło się lepiej. Centralnym elementem jest duży (w opcji nawet 9-calowy) wyświetlacz. To centrum sterowania funkcjami życiowymi auta jest w pełni intuicyjne, a co najważniejsze – działa bezproblemowo. Pod wyświetlaczem umieszczono tylko kilka, najczęściej używanych przycisków i pokrętła do sterowania klimatyzacją.
fot. mat. prasowe
Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD - przednie i tylne fotele
Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD posiada 7 miejsc jak w rodzinnym vanie.
Równie porządnie wygląda panel zegarów. Prędkościomierz i obrotomierz schowano w głębszych tunelach. Dookoła aluminiowe wstawki, a pomiędzy nimi wyświetlacz komputera pokładowego, który pokazuje nawet temperaturę oleju w skrzyni biegów.
fot. mat. prasowe
Fiat Freemont 2.0 Multijet AT AWD - bagażnik
Bagażnik przy pełnej obsadzie ma 145 litrów.
Auto, jak wspomnieliśmy wcześniej, jest 7-miejscowe, co oznacza, że w przestrzeni bagażowej schowano dwa dodatkowe fotele, Co najważniejsze, dostęp do nich jest naprawdę łatwy. Pojedynczy fotel pasażera po lewej stronie przesuwa się do przodu i składa. Dzięki temu zajęcie miejsca w trzecim rzędzie (nie mylić z trzecią klasą…) jest naprawdę łatwe i nawet bez znajomości podstaw jogi damy sobie z tym radę.
Dwa łyki arytmetyki
Freemont to prawdziwe „kawał auta”. Waży ponad 1800 kilogramów, a mierzy – 4888 mm. Pozostałe parametry to: 1705 mm wysokości i 1887 mm szerokości. Bagażnik przy pełnej obsadzie ma 145 litrów. Z kolei w 5-osobowej konfiguracji ma 540 litrów pojemności, a przy złożonej tylnej kanapie – aż 1460 litrów.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)