eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autJeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon

2013-11-14 14:04

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (19)

Świat motoryzacji zmienia się w błyskawicznym tempie. Producenci starają się przyciągać klientów coraz nowszymi rozwiązaniami technologicznymi, bogatszym wyposażeniem i nowocześniejszym designem. Jest jednak wyjątek od tej reguły, który od ponad 25 lat nie ulega modzie czy przemijającym trendom. Wyjątek, który pozostaje wierny tradycji ponad wszystko – Jeep Wrangler. Zapraszam na test wersji Rubicon z wysokoprężnym silnikiem 2.8 CRD pod maską!

Przeczytaj także: Jeep Wrangler 4xe - profanacja czy znak czasów?

Karoseria

Wyobraźcie sobie auto o niebanalnej stylistyce, dynamicznej sylwetce i atrakcyjnych detalach – Wrangler to dokładnie jego przeciwieństwo. Mimo tego design tej kultowej terenówki nadal przyciąga wzrok wielu kierowców. Przód auta tworzą okrągłe reflektory, ogromny zderzak, charakterystyczny 7-żebrowy grill i niemal pionowa szyba. Z tyłu natomiast dominuje koło zapasowe umieszczone na drzwiach bagażnika. Surowość auta ujawniają nie tylko kwadratowe kształty, ale także wszelkiego rodzaju zawiasy, które rzucają się w oczy równie bardzo, co potężne nadkola.

fot. mat. prasowe

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon - przód auta

Przód auta tworzą okrągłe reflektory, ogromny zderzak, charakterystyczny 7-żebrowy grill i niemal pionowa szyba.


Wnętrze

Kabina prezentowanego Jeepa wygląda nieco nowocześniej. Kokpit wykonany z twardych, ale dobrze spasowanych materiałów jest całkiem ergonomiczny. Warto dodać, że wyposażenie auta nie budzi zastrzeżeń. Na pokładzie znajdziemy bowiem klimatyzację, dotykowy panel multimedialny, komputer pokładowy i naprawdę świetnie grający zestaw audio – dużo lepszy niż w bogato wyposażonych autach segmentu D. Najciekawsza wydaje się jednak możliwość wymontowania drzwi i zdjęcia dachu. W zimę tego nie wykorzystasz, ale latem – jak najbardziej!

fot. mat. prasowe

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon - wnętrze

Kokpit wykonany z twardych, ale dobrze spasowanych materiałów jest całkiem ergonomiczny. Warto dodać, że wyposażenie auta nie budzi zastrzeżeń.


Tym razem w moje ręce trafiła krótsza wersja. Z przodu nie można jednak narzekać – fotele mają duży zakres regulacji, odpowiednią wielkość i sprawdzają się podczas dalekich podróży. Z tyłu jest nieco gorzej z dwóch powodów. Po pierwsze, dostęp jest utrudniony ze względu na wysoko umieszczony próg i trzydrzwiowe nadwozie. Po drugie, ilość miejsca na nogi nie imponuje – wygodnie będzie tu tylko stosunkowo niewielkim pasażerom.

fot. mat. prasowe

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon - przednie fotele i tylna kanapa

Z przodu nie można jednak narzekać – fotele mają duży zakres regulacji, odpowiednią wielkość i sprawdzają się podczas dalekich podróży. Z tyłu jest nieco gorzej.


Wrangler Rubicon nie jest również mistrzem praktyczności, czego dowodem wydaje się być bagażnik albo… jego imitacja. 142 litry to zbyt mało nawet na weekendowy wyjazd we dwoje. Tak naprawdę wiele aut segmentu A ma w tej dziedzinie więcej do zaoferowania.

fot. mat. prasowe

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon - bagażnik

142 litry to zbyt mało nawet na weekendowy wyjazd we dwoje.


Technologia

Sercem testowanego Jeepa jest wysokoprężny silnik CRD o pojemności 2,8 litra. Generuje on 200 KM i aż 460 Nm (już od 1600 obrotów). Współpracuje on z 5-biegową przekładnią automatyczną, która przekazuje moc na tylne lub wszystkie cztery koła. Spore stado koni pozwala na osiągniecie setki w 10,7 sekundy i rozpędzenie się do 169 km/h. Trzeba też wspomnieć o amerykańskim apetycie – średnie spalanie z testu wyniosło dość sporo, bo 11 litrów na każde 100 km. Nie są to wartości imponujące, ale w tym przypadku chodzi o coś zupełnie innego. Dużo istotniejsze są zdolności terenowe, których Jeepowi odmówić nie można. Auto zostało bowiem wyposażone w reduktor, wzmocnione mosty napędowe z możliwością blokady dyferencjału oraz elektronicznie rozłączany stabilizator przedni.

fot. mat. prasowe

Jeep Wrangler 2.8 CRD Rubicon - silnik

Sercem testowanego Jeepa jest wysokoprężny silnik CRD o pojemności 2,8 litra. Generuje on 200 KM i aż 460 Nm (już od 1600 obrotów).


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Mercedes Sprinter 116 CDI

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: