eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autCitroen DS4 2.0 HDi Sport Chic

Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic

2013-10-29 13:08

Przeczytaj także: Citroen C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Technologia

Testowego DS-a napędzał 163-konny motor Diesla. Jednostka napędowa generowała 340 Nm momentu od około 2000 obrotów. Dzięki temu auto przyspieszało do pierwszej setki w niespełna 8,6 sekundy. W sumie, według producenta (nie sprawdzaliśmy…) DS4 może jechać 212 km/h. Wynik, jak dla auta, nomen omen rodzinnego, zacny. Napęd na przednie koła przenosiła manualna, 6-przełożeniowa skrzynia. Do jej pracy trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Biegi wchodzą lekko i omalże intuicyjnie.

Auto, jest już w tzw. standardzie doskonale wyposażone. Kierowca ma do dyspozycji: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) oraz FSE (elektroniczny hamulec postojowy z systemem wspomagania ruszania na wzniesieniu).

Wrażenia z jazdy

Auto prowadzi się bardzo pewnie. Bardzo dobrze sprawdza się układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, który natychmiast reaguje na ruchy kierownicą. Układ jest precyzyjny i dokładnie przekazuje nasze polecenia na przednie koła. Działa też z lekkim oporem, dzięki czemu nie mamy wrażenia bezwładnego kręcenia wieńcem.

fot. mat. prasowe

Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - schemat

Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic mierzy więc 4275 mm długości, 1810 mm szerokości i 1523 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2612 mm.


DS4 doskonale reaguje też na pedał gazu. Dzięki sporemu momentowi obrotowemu auto jest bardzo dynamiczne. Świetnie poradzi sobie z wyprzedzaniem nawet kolumny TIR-ów. Podane przez producenta 8,6 do 100 km/h naprawdę czuć.

Trudno jest również przyczepić się do ekonomiki jazdy. Producent zapewnia, że auto spala 6,6 oleju napędowego w mieście, 4,3 na trasie i 5,1 średnio. My, w całym teście wykręciliśmy 5,0/100 km. Czyli mniej, niż podaje producent! I jesteśmy z tego dumni…

Okiem przedsiębiorcy

Citroen DS4 to auto…. drogie. Niestety, producent życzy sobie za najtańszego DS4 około 73 tys. złotych. Testowy egzemplarz kosztował około 120 tys. I jest to, naszym zdaniem, cena zbyt wygórowana.

Jak sfinansować zakup? Poprzez Citroen Bank. Oferta jest dostępna u każdego dealera. Podobnie zresztą, jak oferta leasingu operacyjnego. W ofercie znajdziemy kredyt bez wpłaty własnej i okresem od 6 do 86 miesięcy

fot. mat. prasowe

Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - widok z boku

Linię dachu pociągnięto tak, że zachodzi dużo głębiej na tylną szybę niż w C4. Nadaje to autu sportowego wygładu.


W przypadku leasingu, dealerzy podchodzą do ewentualnych leasingobiorców bardzo indywidualnie. Można więc wynegocjować całkiem dobre warunki. Wpłata własna w przypadku leasingu wynosi minimum 10% wartości, a okres trwania umowy leasingowej – do 60 miesięcy.

Podsumowanie
DS4 to auto bardzo oryginalne. Co do tego nikt nie ma wątpliwości. Ale za tę oryginalność producent każe sobie zbyt dużo płacić. I nie jest to tylko moje zdanie…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Citroen DS4, Citroen, samochody, testy samochodów, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: