Kia Cee`d 1.6 GDI XL
2013-10-21 11:34
Przeczytaj także: Kia Cee`d 1,6 GDI 135 KM XL
Właściwości jezdne
Pod maską testowanego Cee’da pracował silnik 1,6 GDI generujący moc wynoszącą 135 KM. Jest ona w zupełności wystarczająca do sprawnego i dynamicznego przemieszczania się. Jego wadą (powiedzą jedni), lub zaletą (powiedzą inni) jest zakres obrotów, w których Cee’d rozwija największą moc. W tym wypadku, by poczuć pod nogą pracę 135 koni trzeba podjechać wskazówką obrotomierza naprawdę wysoko. Maksymalna moc dostępna jest bowiem przy 6300 obrotów na minutę. Sprowadza się to niestety do konieczności redukcji biegów przed wyprzedzaniem, ale samo zbliżanie się do czerwonego pola potrafi dostarczyć odrobinę pozytywnych emocji. Niestety za chwilową radość trzeba płacić. Według producenta auto powinno spalać około 7,8 l benzyny na 100 km w cyklu miejskim. Niestety znacznie łatwiej (w zasadzie to bez trudu) zbliżyć się do wartości 9 litrów, niż zejść poniżej 8. W trasie jest już trochę lepiej, a rozbieżności pomiędzy obietnicami, a życiem są znacznie mniejsze. 4,7 l – zużycie deklarowane, 5 l – zużycie faktyczne. Całkiem przyzwoicie. Średnie spalanie waha się natomiast w okolicach 6 litrów, także da się żyć. Zawieszenie Cee’da spisuje się znakomicie. Auto skutecznie odgradza pasażerów od pracy mechanizmów odpowiadających za niwelowanie dyskomfortu podróżowania po nierównościach. Do wnętrza nie dochodzi ani stukanie, ani trzeszczenie, po prostu nic. O to chodzi. Warto podkreślić, że przy całym komfortowym zestrojeniu nie zapomniano o tym, że każdy od czasu do czasu napotyka na swojej drodze zakręty. Jeżeli o nie chodzi to śmiało można pokonywać je z większą prędkością. Auto prowadzi się pewnie, przekazując przy tym kierowcy wszelkie informacje odnośnie tego jak zamierza się zachować. Naprawdę duży plus.
fot. mat. prasowe
Kia Cee`d 1.6 GDI XL, widok z boku
Całość wygląda bardzo lekko, dynamicznie, no po prostu tak, że aż chce się wsiąść i jechać.
Okiem przedsiębiorcy
Nowa Kia Cee’d to ciekawa propozycja zwłaszcza dla firm, oraz młodych ludzi. Firmy przyciągnie ciekawa oferta kredytowa, a także to, że poprzednie generacje Cee’da bardzo dobrze sprawdzały się jako auta flotowe. Młodym ludziom natomiast powinna przypaść do gustu stylistyka, niezłe osiągi, oraz duża praktyczność samochodu. To, co powinno skusić zarówno firmy, jak i osoby prywatne to przede wszystkim bardzo długi okres gwarancyjny – 7 lat gwarancji podstawowej, 12 lat gwarancji na perforację blach, oraz 2 lata na powierzchnię lakierniczą. Sama cena również jest atrakcyjna. Podstawową wersję można nabyć już za 49 990 zł. Testowany egzemplarz to już wydatek rzędu 80 tysięcy (79 490 zł). W tej cenie dostajemy już naprawdę dobrze wyposażony samochód, podczas gdy w przypadku niektórych marek dostajemy dopiero model bazowy.
fot. mat. prasowe
Kia Cee`d 1.6 GDI XL - tył auta
Trochę gorzej wypada tutaj niestety tył. Po ostrych liniach z przodu, z tyłu spodziewałem się czegoś więcej. Mogło być ciekawie, a jest po prostu normalnie.
Podsumowanie
Kia Cee’d po raz kolejny udowadnia, że jest poważnym graczem na rynku. Jest świetnym samochodem dla ludzi ceniących sobie ciekawe rozwiązania stylistyczne, oraz przyzwoite osiągi. Do jej zakupu zachęca dobra jakość wykonania, przyjemność z jazdy, którą potrafi zaoferować, oraz długi okres gwarancyjny.
1 2
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)