Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI
2013-06-05 11:54
Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT
Po co budować auto od podstaw, jeżeli znacznie taniej będzie go kupić? Księgowi koncernu przeliczyli kasę, sprawdzili dostępne na rynku modele i… dogadali się z Renault. Od 2012 roku Renault Kangoo, (produkowany zresztą przez Renault od 2008 roku), zyskał nowy wymiar i awansował do motoryzacyjnej ekstraklasy. Wraz z nowym grillem i tradycyjną gwiazdą z szarego Renault przepoczwarzył się w dumnego Mercedesa.Karoseria
Fachowcy ze Stuttgartu nie mieli w „umercedesowianiu” Kangoo zbyt wiele roboty. To, co Niemca odróżnia od Francuza to grill. Obły i nieco nijaki, kangurowy, stał się bardziej drapieżny i oczywiście, „mercedesopodobny”. Mówiąc krótko, Citan prezentuje się tak, jak reszta aut dostawczych z gamy koncernu. Dalej, jest jak w Renault, czyli… normalnie. Także z tyłu Citan wygląda tak, jak Kangoo. Takie same lampy, kształt szyby, zderzak. Czyli według zasady, dobrego nie ma co poprawiać.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI - przód
Sporym plusem auta są zamontowane fabrycznie relingi. Dzięki nim, na dach pojazdu możemy dodatkowo załadować równo 100 kg bagażu.
Wnętrze
Jeżeli gdzieś szukać głębszych różnic, to właśnie w kabinie. Citan ma nowa deskę i panel środkowy. Renault Kangoo miał wnętrze żywcem przeniesione z modeli osobowych. Citan, z innych dostawczaków Mercedesa. Przez to jest po niemiecku czytelne i ergonomiczne, ale… No właśnie, ale. To „ale” oznacza mniej więcej tyle, że plastiki są wprawdzie niezłej jakości, ale twarde jak blacha. I szaro-czarne. Nic nie przełamuje ponurego wyglądu. A przecież wystarczyłoby kawałek plastikowego „aluminium”. Szkoda, bo cała reszta wygląda naprawdę nieźle. Śmiem twierdzić, że ciekawiej niż w Kangoo. Jeden z kolegów dziennikarzy zażartował na prasowej prezentacji Citana, że ponury wygląd deski może kierowcę zanudzić na śmierć. I niestety cos w tym jest.
Strona praktyczna auta, bez zarzutu. Przednie drzwi otwierają się bardzo szeroko, ułatwiając zajęcie miejsca w przepastnej kabinie. Tylne, przesuwne działają tak jak działać powinny a nie tak, jak nieraz w Renault działać zechciały. Tylna klapa otwiera się do góry, przez co ułatwia załadunek nawet bardzo obszernych przedmiotów. Pojemność przestrzeni ładunkowej auta wynosi od 2,4 do 3,7 metra sześciennego, a maksymalna długość przewożonych przedmiotów, ponad 2,1 metra!
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan Kombi BlueEFFICENCY 109 CDI - wnętrze
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)