Ford Fiesta ST
2013-03-29 10:34
Ford Fiesta ST © fot. mat. prasowe
Nowy Ford Fiesta ST to najszybszy i najbardziej dynamiczny niewielki sportowy model Forda w historii firmy. Samochód wyróżnia się specjalnie zestrojonym układem napędowym, a także zmodernizowanym zawieszeniem, które zapewnia niespotykane wrażenia z jazdy.
Przeczytaj także: Ford Fiesta ECOnetic
Nowy Ford Fiesta ST, opracowany przez zespół Ford Team RS, czyli europejski oddział grupy Global Performance Vehicle wchodzącej w skład struktur Ford Motor Company, jest wyposażony w silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,6 litra, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 220 km/h. Jednostka produkuje 182 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Zespół Ford Team RS dostroił układ napędowy, zawieszenie oraz układy kierowniczy i hamulcowy pod kątem doskonałych osiągów dynamicznych, wprowadzając jednocześnie elementy dostępne do tej pory wyłącznie w większych samochodach sportowych, jak na przykład zmodyfikowany układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach, układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy, sześciobiegową przekładnię manualną oraz tylne hamulce tarczowe.
Nowy Ford Fiesta ST osiąga jednocześnie wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,9 litra na 100 km, a emisja CO2 utrzymuje sie na poziomie 138 g/km - oznacza to 20-procentową redukcję emisji dwutlenku węgla w porównaniu z Fordem Fiesta ST poprzedniej generacji wyposażonym w jednostkę 2,0 l, mimo zwiększenia mocy silnika w nowym modelu o 20 procent.
Nowy Ford Fiesta ST odznacza się dużą, trapezoidalną osłoną chłodnicy o unikatowej konstrukcji w kształcie plastra miodu, a także dynamicznym tylnym dyfuzorem. W wyrafinowanym wnętrzu stworzonym w oparciu o wyraziste kontrasty znalazły się takie elementy, jak fotele Recaro oraz system Sound Symposer, który kieruje dźwięk silnika wprost do kabiny pasażerskiej, aby uczynić sportowe brzmienie jednostki napędowej integralną częścią wrażeń z jazdy. Ford wprowadził również systemy SYNC i MyKey.
fot. mat. prasowe
Ford Fiesta ST
Elektronicznie zoptymalizowane podwozie
Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Nowe oprogramowanie zastosowane w Fordzie Fiesta ST odpowiednio steruje zachowaniem pojazdu w odpowiedzi na ruchy kierownicy podczas przyspieszania i hamowania. Z kolei układ ESC może pracować w trzech trybach: w pełni aktywnym, częściowo uśpionym i w pełni dezaktywowanym.
Producent zastosował również zmodyfikowaną zwrotnicę osi przedniej, tylną belkę skrętną o zwiększonej sztywności przechyłowej oraz specjalnie zestrojone sprężyny i amortyzatory w przednim i tylnym zawieszeniu, co w połączeniu z obniżonym o 15 mm środkiem ciężkości zapewnia optymalną jakość prowadzenia i doskonałe właściwości jezdne.
fot. mat. prasowe
Nowy Ford Fiesta ST
Elektryczny układ wspomagania kierownicy o bardziej bezpośrednim przełożeniu wynoszącym 13,69:1 został wyposażony w krótsze ramię zwrotnicy osi przedniej, co zapewnia szybkie i precyzyjne reakcje. W Fordzie Fiesta ST debiutują również tylne hamulce tarczowe, a całość uzupełnia większa pompa główna, która zwiększa sprawność układu.
Przeczytaj także:
Ford Fiesta Active i ST - premiera w Nicei
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)