Jak marka samochodu wpływa na ceny OC?
2017-03-03 13:07
Jak marka samochodu wpływa na ceny OC? © Panama - Fotolia.com
Przeczytaj także: Gdzie po najtańsze OC w 2017 roku?
Ceny OC zależą od szeregu czynników. Liczy się przede wszystkim wiek i doświadczenie kierowcy, jego miejsce zamieszkania, a także to, czy ma on na swoim koncie wyrządzenie jakiejś szkody. Na tym jednak nie koniec. Analiza przeszło 250 tys. kalkulacji dokonywanych przez użytkowników kalkulatora OC/AC mfind dowodzi, że determinantem ceny OC pozostaje również marka samochodu.Najmniej szczęścia mają właściciele BMW. Okazuje się, że to właśnie oni muszą liczyć się z największymi wydatkami. Z analizy wynika, że ceny OC dla tej marki to średnio 1024 zł. Na kolejnych pozycjach plasują się Audi (863 zł) oraz Alfa Romeo (859 zł).
Z kolei powody do zadowolenia mogą mieć kierowcy poruszający się autami marki Suzuki (626 zł), Chevrolet (633 zł) oraz Kia (642 zł).
W środku zestawienia znajdziemy opli, volkswagenów oraz fordów, w których przypadku ceny OC zawierają się pomiędzy między 749 a 738 zł.
fot. mat. prasowe
Średnie ceny ubezpieczenia OC wg marek
Eksperci mfind.pl poddali analizie także mniej popularne auta. Przykładowo, średnia cena OC dla ferrari to aż 2430 zł, a dla bentleyów – 1925 zł. Z kolei stawka dla smartów to średnio 600 zł.
– Ubezpieczyciele dysponują obszernymi danymi historycznymi, m.in. statystykami wypadkowymi, i są w stanie dla każdej marki stworzyć dokładny profil kierowcy – wyjaśnia Bartosz Salwiński, współzałożyciel porównywarki OC/AC mfind.pl. – Samochodami marki BMW czy Audi jeździ bardzo wielu młodych, niedoświadczonych kierowców. Towarzystwa oferują im wyższe stawki, ponieważ w ich przypadku ryzyko szkody jest większe. Z kolei autami marki Kia czy Chevrolet poruszają się mniej brawurowi kierowcy. Pamiętajmy również, że np. w przypadku BMW lub Audi częściej są to auta z dużo mocniejszymi silnikami niż np. w Kia – dodaje Salwiński.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)