eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneNowy Jaguar XJ

Nowy Jaguar XJ

2015-06-18 10:01

Nowy Jaguar XJ

Jaguar XJ © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Już jesienią bieżącego roku w sprzedaży znajdzie się nowy Jaguar XJ. Ten luksusowy model wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania, takie jak system multimedialny z zaawansowanym układem nawigacyjnym i system audio Meridian Digital Reference o mocy 1300 W z 26 głośnikami. Oprócz tego auto posiada 3.0-litrowy wysokoprężny silnik V6, który osiąga 306 Km i 700 Nm przy zmniejszonej emisji CO2.

Przeczytaj także: Motor Show Poznań 2015 cz.2

Wykonane całkowicie w technologii LED reflektory akcentują „poczwórne lampy” — element stylistyczny, który wyróżnia sportowe sedany Jaguara. Górna część lamp LED obsługuje światła mijania oraz funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów. Dolna część obsługuje światła drogowe, a przy prędkości poniżej 40 km/h funkcję statycznego doświetlania zakrętów, która zapewnia lepsze oświetlenie np. podczas skrętu na skrzyżowaniu.

Reflektory LED dostarczają też światło o temperaturze barwy bliższej światłu słonecznemu niż lampy biksenonowe, poprawiając widoczność i komfort kierowcy, a także są bardziej energooszczędne. Podwójne światła do jazdy dziennej typu „J-Blade” wyróżniają model XJ, jak przystało na jego status w gamie limuzyn Jaguara.

Nowa wersja Portfolio zostaje wzbogacona o pikowane skórzane siedzenia Soft Grain z przeszyciem w kształcie rombu i gofrowanymi zagłówkami, a także wzorzystą hebanową okleinę.

Model R-Sport, który zastępuje wersję Supersport, zyskuje nowe progi boczne, trzyczęściowy spojler zderzaka przedniego, boczne wloty powietrza oraz tylny spojler. Krata wlotu powietrza do chłodnicy, tylny pas oraz listwy okienne otrzymują czarne wykończenie o wysokim połysku. Felgi Venom mają średnicę 20 cali. We wnętrzu pojawiły się sportowe siedzenia, kierownica i nakładki progowe R-Sport, podsufitka Jet oraz wykończenie w kolorze fortepianowej czerni.

To tradycyjne rzemiosło dopełnia najnowocześniejsza technologia, w tym nowy system multimedialny. InControl Touch Pro oferuje takie funkcje jak zaawansowany układ nawigacyjny czy 1300-watowy cyfrowy system audio Meridian.

Dostępne wersje


Gama nowego Jaguara XJ obejmuje następujące wersje: XJ Luxury, XJ Premium Luxury, XJ Portfolio oraz XJ R-Sport.

W skład gamy jednostek napędowych wchodzą: 3-litrowy diesel V6 o mocy 306 KM z przekładnią automatyczną i tylnym napędem; 340-konna jednostka benzynowa V6 z napędem na tylną oś lub AWD oraz przekładnią automatyczną, a także 5-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 550 KM, ze skrzynią automatyczną i napędem na tył.

XJ jest produkowany razem ze sportowym modelem F-TYPE i zupełnie nowym sedanem XF w fabryce firmy Jaguar Land Rover w Castle Bromwich.

fot. mat. prasowe

Jaguar XJ

W modelu zastosowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS)


Układ napędowy


Najnowszy silnik wysokoprężny 3.0-litra V6 zawiera wiele nowych technologii mających podnieść moc i ograniczyć emisje. Ten znakomity silnik, spełniający teraz normę Euro 6, osiąga niebywałe 700 Nm i rozpędza model XJ do 100 km/h w ok. 6 sekund, a mimo to emituje 149g/km CO2 w cyklu mieszanym.

XJ posiada silnik wysokoprężny V6 najnowszej generacji. Ta pracująca jeszcze ciszej jednostka napędowa otrzymała bardziej wyrafinowane systemy common rail i turbodoładowania, które podnoszą moc i moment obrotowy z 275KM/600Nm do 306KM/700Nm. Wyższy moment obrotowy nie tylko poprawia reakcję na dodanie gazu, ale również zapewnia wyższą wydajność, pomagając obniżyć emisję CO2 ze 159 g/km do 149 g/km.

Innowacyjny równoległo-sekwencyjny układ doładowania wyposażono w bardziej wydajne aerodynamicznie turbosprężarki, zaś w pierwszej turbosprężarce zastosowano teraz bardzo zaawansowaną technologię ceramicznych łożysk kulkowych: niższe tarcie oznacza poprawę ruszania i reakcji na gaz, gdyż moment obrotowy jest rozwijany jeszcze gwałtowniej niż wcześniej.

Poprawiona jest także wydajność silnika. Przełączalna pompa wody i dwustopniowa pompa oleju zapewniają szybsze nagrzewanie się silnika i mniejsze straty uboczne. Oprócz obiegu wysokiego ciśnienia układ recyrkulacji spalin (EGR) wyposażono teraz w chłodzony obieg niskiego ciśnienia: umożliwia to naturalne ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx), a także strat tłoczenia w szerszym zakresie pracy silnika.

Udoskonalony układ EGR uzupełnia układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Wtryskiwanie roztworu mocznika przed wysoko wydajnym katalizatorem SCR pozwala przekształcić tlenki azotu w azot i wodę. Dzięki temu nowy model XJ spełnia wymogi normy emisji Euro 6.

 

1 2 3

następna

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: