Niezawodna Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport
2015-04-01 14:31
Przeczytaj także: Wielozadaniowa Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
Wrażenia z jazdy
Civic Tourer jeździ jak… Civic Tourer. Nie przyspiesza bicia serca, ale także nie rozczarowuje. Jednostka napędowa ma wystarczającą moc, jednakże dynamiczna jazda wymaga trzymania wskazówki na wysokich obrotach, co z kolei odbija się na zużyciu paliwa (średnio 7,5 litra w cyklu mieszanym) i warunkach akustycznych we wnętrzu. Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu, praca zespołu napędowego jest jednak niemal niesłyszalna.
fot. mat. prasowe
Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - silnik
Układ kierowniczy i zawieszenie to zgrany duet. Auto bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy, pozostawiając nadwozie we właściwej pozycji. Oczywiście, lekkie przechyły karoserii są odczuwalne, ale nie na tyle, by uznać to za wadę. Tym bardziej że japońskie kombi zostało stworzone do wygodnego przewożenia rodziny, a nie dynamicznej jazdy po torze.
Mimo sporych gabarytów, pokonywanie miasta Tourerem nie oznacza żadnych problemów. Wystarczająco dużo przeszkleń, spore lusterka, czujniki parkowania i wspomniane wyżej systemy pozwalają na uniknięcie nieprzyjemnego kontaktu z innymi kierowcami. Ponadto, w miejskiej dżungli warto aktywować tryb ECON, który „usypia” potencjał jednostki i pozwala na zaoszczędzenie paliwa.
fot. mat. prasowe
Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - tył
Okiem przedsiębiorcy
Jak już wspomniałem, w ofercie Hondy pojawił się Civic po liftingu, dlatego warto negocjować. Za tak skonfigurowaną wersję (Tourer 1.8 i-VTEC Sport) trzeba zapłacić 78 900 zł. Egzemplarz testowy, który został wyposażony w kilka dodatków, to wydatek niewiele ponad 80 tysięcy. I można bez żadnego „ale” stwierdzić, że japoński kompakt jest wart tych pieniędzy.
fot. mat. prasowe
Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - widok z boku
Dla osób zainteresowanych zakupem Honda przygotowała wystarczająco duży wachlarz finansowy. W jego ramy wchodzi oczywiście kredyt, który dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb klienta dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing (operacyjny i finansowy) od 6 (finansowy) do 60 miesięcy, w jednej z trzech walut do wyboru (PLN, EUR i USD). Co istotne, oferta obejmuje także samochody używane.
fot. mat. prasowe
Honda CivicTourer 1.8 i-VTEC Sport - przód
Podsumowanie
Civic Tourer to praktyczne auto skrywające zaufaną technologię. Jego walory praktyczne są niepodważalne, ale należy się przyzwyczaić do charakterystyki jednostki napędowej. Wierzcie mi jednak, że warto. Powód? Niezawodność, którą będziecie cieszyć się znacznie dłużej, niż sąsiedzi regenerujący turbiny po 100 tysiącach kilometrów…
1 2
oprac. : NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)