Ford Focus 2014
2014-02-25 10:38
Ford Focus © fot. mat. prasowe
Nowy Ford Focus debiutuje podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie, a jego prezentacja będzie również miała miejsce w przyszłym tygodniu podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Sportowy charakter auta i precyzyjne właściwości jezdne, dające dużą przyjemność z eksploatacji, uzupełniono w nowym modelu przyciągającą wzrok poziomą osłoną chłodnicy, wnętrzem przywodzącym na myśl kokpit oraz opcjonalnymi łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. W nowym Fordzie Focus swoją europejską premierę świętuje również zaawansowany system komunikacji SYNC 2 oraz gama nowych silników benzynowych EcoBoost i wysokoprężnych TDCi o pojemności skokowej 1,5 litra. Samochód będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy 2014 roku.
Przeczytaj także: Nowy Ford Focus w Polsce
„Nie zadowalało nas bycie numerem 1: chcieliśmy zachwycić naszych klientów nową wersją Forda Focus,” powiedział Stephen Odell, prezes Ford Europe, Middle East and Africa. „Nowy Ford Focus łączy nowoczesny design, zaawansowane technologie i wysoką wydajność paliwową z typowymi dla tego modelu doskonałymi właściwościami drogowymi, zapewniającymi ogromną radość z jazdy”.Ford Focus pierwszej generacji pojawił się na rynku w 1998 roku, a od tego czasu na całym świecie w ręce klientów trafiło 12 milionów egzemplarzy tego modelu, w tym 6,9 miliona w Europie. W zeszłym miesiącu Ford Focus obecnej generacji ponownie zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu na świecie - tak wynika z danych zebranych przez firmę badawczą Polk, która przeanalizowała liczbę nowych samochodów zarejestrowanych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2013 roku. Ford szacuje, iż w zeszłym roku sprzedaż Forda Focus na całym świecie wyniosła 1,1 miliona sztuk, łącznie z 300 000 egzemplarzami dostarczonymi w Chinach. Oznacza to, że model ten jest najlepiej sprzedającym się autem osobowym na najszybciej rozwijającym się rynku nowych samochodów na świecie.
fot. mat. prasowe
Ford Focus 2014
Wyrafinowany design
Ford stworzył nowy model Ford Focus w ramach globalnej strategii produktowej „One Ford”, której założenia znalazły odzwierciedlenie również w nowych modelach Ford Mondeo i Ford Fiesta.
Nowy Ford Focus odznacza się zmienioną sylwetką, nową maską silnika oraz zmodernizowanym przednim pasem ze zintegrowaną nową osłoną chłodnicy. Całość sprawia, że samochód wydaje się teraz szerszy i niższy. Dynamiczne przetłoczenia pokrywy silnika ciągną się od przednich słupków aż po górne krawędzie grilla w kształcie odwróconego trapezu, co tworzy obraz samochodu o silnym charakterze.
fot. mat. prasowe
Ford Focus - tył
Węższe, bardziej wyraziste reflektory mają bardziej prostokątny kształt, natomiast całość uzupełniają wydłużone lampy przeciwmgielne. Poczucie elegancji wzmagają subtelne chromowane detale, natomiast tylna część nadwozia również daje wrażenie wyższej spójności stylizacyjnej, uzyskanej za sprawą nowego tylnego pasa i węższych lamp.
„Celem projektantów było nadanie autu bardziej emocjonującego charakteru”, powiedział Martin Smith, dyrektor ds. designu, Ford of Europe. „Nowy Ford Focus jest stonowany, bardziej muskularny, a linie jego nadwozia są bardziej wyrafinowane, co stanowi doskonałą zapowiedź emocji, jakie ten model oferuje kierowcy”.
fot. mat. prasowe
Ford Focus z boku
W kwestii projektu wnętrza nowego Forda Focus, styliści Firmy uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej oraz kierownicy i centralnej konsoli z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz chromowane detale tworzą bardziej nowoczesny wygląd, wzmagając poczucie funkcjonalności.
fot. mat. prasowe
Ford Focus - wnętrze
Nowy schowek w centralnej konsoli oferuje większą pojemność i jest wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić butelkę o pojemności 1 litra i 0,4-litrowy kubek. Nabywcy nowego Forda Focus mogę się również cieszyć wyższym komfortem akustycznym podczas jazdy, co jest zasługą grubszych dywaników, grubszych bocznych szyb oraz lepszego wygłuszenia komory silnika.
fot. mat. prasowe
Ford Focus - wnętrze, fot.2
„Spełniliśmy oczekiwania klientów projektując bardziej czytelne wnętrze z lepiej wyodrębnionymi kluczowymi funkcjami, redukując tym samym liczbę przycisków rozlokowanych w kabinie”, dodał Smith.
Przeczytaj także:
Ford Focus RS
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)